Ortega FEX5 Finger-Trainer

7

Finger trainer

  • 5 Pistons with individually adjustable resistance (approximately 1.3 kg - 3.9 kg)
  • With locking device for up to 2 pistons
  • Perfect for training the fingers
Available since July 2019
Item number 470328
Sales Unit 1 piece(s)
17,90 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 9.04. and Wednesday, 10.04.
1

7 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

6 Reviews

G
Totally recommend
Garfild 20.09.2019
Great device. Very convenient! And the quality is also very good!
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Ganz gut, aber nicht ideal
C-Ro 21.09.2020
Auf der Suche nach einem Finger-Trainer habe ich auch den Ortega FEX5 Fingertrainer ausprobiert.

Die Verarbeitung ist gut. Die mit der Hand in Kontakt kommenden Flächen sind rutschfest und gepolstert. In der Handfläche fehlt mir allerdings die ergonomische Form.

Warum dieser Fingertrainer fünf Knöpfe hat, erschließt sich mir nicht so ganz. Evtl. soll damit das greifen über einen Leerbund simuliert werden.
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
wo soll der Daumen hin?
Gottkrieg 03.02.2021
funktioniert aber ergonomisch verbesserungsdürftig. Etwas wackelig. Besser man hält's mit der rechten Hand fest.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Warum das Teil 5 Federn hat?
Blademage 19.02.2021
Weil man so wunderbar umgreifen üben kann.

Das war auch der Grund für mich, den statt des günstigen HB Fingertrainers zu nehmen. Man kann sehr gut üben, die Finger einen nach dem anderen auf die nächste Feder zu setzen ohne oder mit Lockerlassen der anderen Finger.

Einziges Minimanko: Wenn man die Federn vorspannt (härter), dann verkantet sich bei mir immer die Feder, die ich mit dem kleinen Finger drücke. Hier wäre noch Platz für eine Luxusausführung mit Messingführung:)
quality
0
0
Report

Report