Larsen Cello Single String D Soft

2

Single Cello String

  • D
  • Soft
  • Steel/Silver
Available since April 2012
Item number 281719
Sales Unit 1 piece(s)
Series / Brand Original
length 4/4
ball-end Yes
loop-end No
core-material Steel
44 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 28.03. and Friday, 29.03.
1

2 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
Wenn es geht: Larsen
jürgenambass 24.11.2020
Für mein Holz-Natur-Cello sind die anderen Larsen-Saiten
leider zu stark in der Zugkraft. Nur die Larsen original D soft
mit 13,6 kg (kp) ist für mich geeignet. Der modulationsfähige
Klang ist bekannt. Für mich ist die gute Dämpfung für die
Beherrschung der Resonanzen und Wolftöne wichtig.
Eine andere D-Saite kommt nicht auf mein Cello.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
Sehr gute Saite
Jolanda 11.02.2019
Die Saite ist angenehm weich zu spielen. Ich war sehr von der Qualität überrascht, da das Preis-Leistungs-Verhältnis wirklich sehr gut ist. Sie spricht leicht und gut an. Über die Haltbarkeit kann ich noch nichts sagen, sie wirkt aber sehr gut verarbeitet. Da ich auf meinem wirklich sehr guten Cello schon länger keine neuen Saiten aufgezogen hatte, ist der Unterschied im Klang und in der Haptik enorm. Ich habe auch die 'Larsen Cello Single String A Soft' gekauft, bin auch sehr zufrieden, im Vergleich dazu ist aber die D-Saite doch etwas leiser. Empfehlenswert.
sound
quality
0
0
Report

Report