Jakob Winter JW 53023 N013 Violin Case 4/4

11

Violin Case 4/4

  • Case made from renewable natural fibres
  • Screwed-on water-repellent cover
  • Inner lining made of high quality 100% cotton velvet
  • Moulded insert offers optimal protection of the instrument
  • Suspension system
  • Swivel-type bow holder for 4 bows
  • 2 Closures
  • Large accessory compartment
  • Sewn-on backpack straps
  • Large music pocket
  • Colour: Black / Red
  • Weight: approx. 2.9 kg

Internal dimensions:

  • Total length: 60.0 cm
  • Body length: 36.0 cm
  • Upper bout: 17.0 cm
  • Lower bout: 21.0 cm
  • Height over bridge: 11.5 cm

External dimensions:

  • Length: 80.5 cm
  • Width: 24.5 cm
  • Height: 15.5 cm
size 4/4
Weight 2,9 kg
Backpack strap Yes
Hygrometer No
Carrying Handle Yes
subway-handle Yes
Suspension System Yes
available since March 2013
Item number 308143
213 €
All prices incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Tuesday, 14.12. and Wednesday, 15.12.
1
152 Sales Rank
b
Jakob Winter JW 53023 N013 Violin Case 4/4
brian09 25.02.2019
Feels like a good solid case with plenty of room for accessories
handling
quality
stability
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Ein Luxus-Koffer
Alex3000 27.04.2013
Mein alter Koffer (ca. 20 Jahre alt) fiel schon fast auseinander. Daher musste ein neuer her.
Das Hauptkriterium war bei mir, dass die Bonmusica-Stütze reinpassen musste. Natürlich waren auch Rucksackgurte, viel Platz im Zubehörfach und eine solide Verarbeitung wichtig.
Im Internet schon eine Vorauswahl getroffen, blieben noch 2 Koffer übrig. Der andere Koffer von Roth & Junius war nicht nur sehr billig verarbeitet, es passte auch die Stütze nicht rein.

Doch bei Jakob Winter wurden alle meine Wünsche erfüllt: Ausreichend Platz für meine Bonmusica (da würde glatt 5 Stück reinpassen!), Kolophonium, Saiten, Tücher, Stimmgabel, etc. etc.

Ich habe zwar nur 2 Bögen, aber wer 4 hat, kommt hier auch ans Ziel. Ein Saitenrohr, ein Hygrometer und ein Luftbefeuchter sind ebenfalls dabei - was will man mehr.

Die Rucksackgurte lassen sich auch verstecken und sind bei Bedarf schnell herausgezogen. Ein große Notentasche on top bietet für viel Literatur Platz.

Sehr robust, solide verarbeitet, ästhetisch - ein super Produkt. Und noch obendrauf: Es ist auch nachwachsenden Rohstoffen verarbeitet!

Ich kann diesen Koffer nur weiterempfehlen!
handling
quality
stability
5
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Jolie boite
Anonymous 23.05.2016
Très belle boite, bonnes finitions, j'en suis très content. Si je devais pinailler j'aurais juste aimé un petit compartiment en plus comme j'avais dans mon ancienne boite pour ranger les petits accesoires style colophane, sourdine..
handling
quality
stability
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
FrankyM 08.01.2018
Etuis de très bonne qualité ,avec un rapport de prix idéale.
handling
quality
stability
0
0
Report

Report

Need help?