Engl Powerball II E645/2 Bundle

Bundle offer comprising

Engl Powerball II E645/2

  • Guitar Head Amp
  • All tube head amp
  • Power: 100 W
  • 4 Channels with 4 gain controls: Clean Gain 1 - Crunch Gain 2 - Lead Gain 3 - Lead Gain 4
  • Two tonally different lead sounds
  • 2x Master volume
  • Electronic Power Tube Monitoring
  • 6L6GC Tubes
  • Electronic power amp monitoring
  • Adjustable effects loop (parallel - serial), also controllable by foot
  • 2 Bottom Sound switches for Lead Channel 3 and Lead Channel 4
  • Depth Punch
  • Mid Boost switching
  • Adjustable Noise Gate in lead mode now also controllable via foot
  • Dimensions (L x H x D) 71 x 27 x 27 cm
  • Weight: 21 kg
  • Made in Germany
  • Footswitch optional - 181665 Z9

Engl Z9 MIDI Foot Controller

  • Midi Foot Controller
  • Metal housing
  • 6 Buttons
  • Bank A/B
  • 2 Operating modes: MIDI (optional power supply required), S.A.C. (only with stereo jack, no power adapter required - power supply via phantom power from Engl Amp)

Note: Power supply AC 7-14 V, DC 9-20 V and MIDI cable not included!

Thomann Cover Engl Standard Head

  • Protective Cover Engl Standard Head
  • For Engl Fireball 100, Fireball 60, Powerball, Blackmore
  • Made of high-quality water resistant nylon
  • Manufactured in Germany
No JavaScript? No Audio Samples! :-(

Audio Examples

 
0:00
  • Blues
  • Blues Reference
  • Metal
  • Metal Reference
  • Rock
  • Rock Reference

Further Information

Power 100 W
Power Amplifier Tubes 6L6GC
Channels 4
Reverb No
Footswitch Yes
6 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
5 /5
  • handling
  • features
  • sound
  • quality
Text ratings for this product are available in another language only so far
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Jeden Cent wert!
Frank B., 29.03.2010
· Assumed from Engl Powerball II E645/2
Da ich wohl einer der ersten bin der dieses Topteil sein Eigen nennen darf, schreib ich auch gleich die erste Bewertung ;-)!

Da ich bisher schon nen Powerball gespielt habe und damit auch sehr zufrieden war, musste ich diesen Amp haben, da die zusätzlichen Features für mich sehr sinnvoll und wichtig sind! Grundsätzlich ist der Sound sehr ähnlich dem Vorgänger, allerdings für meinen Geschmack besser abgestimmt. Nach dem ersten Anspielen war mein erster Eindruck, dass er mehr auf Rock ausgelegt und nicht so der Mettaller wie der Vorgänger ist. Dies lag aber nur an den besser agierenden Gain Reglern, die nicht ab der Hälfte schon (im Lead Kanal) fast das Maximum erreicht haben und darüberhinaus nur mehr Nebengeräusche produzierten.

Man kann also auch jede erdenkliche Art von Rock (und anderes) spielen und zusätzlich besser einstellen. Die vier getrennten Gain Regler sind für mich das größte Plus des neuen Powerballs, obwohl der "alte" auch schon gut abgestimmt war, allerdings nicht soo flexibel. Der Crunch Kanal klingt auch etwas voller, nur der Clean Kanal könnte etwas wärmer klingen.

Der Mid-Boost (beim Vorgänger Mid-focused genannt) ist meiner Meinung nach auch besser abgestimmt und man kann die schrillen High-Mids (z.B. bei lauten Solos) besser absenken. Weitere Zusatzfeatures sind der schaltbare FX-Weg und das schaltbare Noisegate, was ich beides nicht benutze aber auch für bestimmte Anwendungen sinnvoll sind. Z.B. kann man durch das Abschalten des NG im Lead-Kanal (natürlich bei moderaten Gain-Einstellungen) dynamischer spielen und besser mit dem Volume-Poti der Klampfe arbeiten.

Fazit: coole Features und Verbesserungen eines eh schon guten Amps, die allesamt sehr sinnvoll/stimmig sind und den Mehrpreis mehr als rechtfertigen. Meiner Meinung nach sieht er auch besser aus, was natürlich nur Geschmackssache ist!
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Testen vor dem Kauf!
Chris Singlemalt, 26.01.2011
· Assumed from Engl Powerball II E645/2
Gleich vorweg: Ich bin mit dem Verstärker durchwegs zufrieden, da er meine Bedürfnisse optimal erfüllt.

Sound: Er setzt sich, sowohl clean als auch verzerrt, sehr gut im Bandgefüge durch, vor allem wenn man nicht mit den Mitten spart. Was mir zwar nicht fehlt, aber definitiv erwähnt gehört, ist das dieser amp untenrum nicht so große bassreserven hat wie manch anderer den ich schon bespielt habe. Bei bandorientiertem Denken kann man das jedoch außen vor lassen, dafür hat mehr als genug Power. Das trifft auch die endlosen Gain-Reserven zu. Nochmal erwähnt: Ich habe mich sofort in seinen Sound verliebt, aber ich kann mir vorstellen, dass er nicht jedermanns Sache ist!

Features: In Kombination mit dem Z9 (optional) ist er hervorragend zu bedienen, Kleinigkeiten wie der Mid-Boost machen Sinn, durch wiederholtes Treten auf einen Kanal-Taster kann zwischen beiden Master-Lautstärken gewechselt werden - ebenfalls ein Feature auf das ich nicht mehr verzichten möchte.

Was ich nicht gutheiße ist das eingebaute Noise-Gate. Es reagiert zwar schnell, man hört kaum Anlaufzeit wenn man nach kurzer Stille wieder spielt, allerdings wird das Rauschen schlagartig unterdrückt, was sehr unelegant klingt. Da macht sich ein externes noise gate, dass einen flüssigen fade der noise-unterdrückung erzeugt, besser.

Aber macht eure Kauf-Entscheidung nicht von so etwas abhängig. Testet ihn an, er ist mehr so der "hate it or love it"-Typ.

Fazit: Durchdachte Konstruktion, sinnvolle Bedienung und ein starker Sound gezähmt hinter einem schicken schwarzen Vollmetallgitter lassen diesen Boliden lassen diesen Boliden auf jeder Bühne erstklassig glänzen. Wer nach einen Amp sucht, der die Kraft und den Sound liefert sich in einer Band der härteren Gangart, vor allem auch neben einem zweiten Gitarristen, durchzusetzen, bekommt mit dem Powerball genau was er sucht.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Maschine mit Eiern - Powerball...
Felix aus K., 03.05.2012
· Assumed from Engl Powerball II E645/2
Jeder Gitarrist der Wert auf Vielseitigkeit und vor allem Qualität gibt, ist im Hause Engl absolut gut aufgehoben. Als ich das erste mal über einen Engl Powerball gespielt habe, hats mir einfach die Ohren rausgeblasen. Der Sound ist unglaublich, so gut wie jedes Genre ist einstellbar und die vielen Funktionsmöglichkeiten bieten eine tolle Flexibilität. Die Bedienung ist kinderleicht, der AMP macht einen sehr stabilen und höchst qualitativen Eindruck. Wer im Metal-Bereich tätig ist - unbedingt anspielen und überzeugen lassen.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Das beste Topteil das ich je hatte!
Ralf302, 06.09.2010
· Assumed from Engl Powerball II E645/2
Ich bin mit dem Powerball II sehr zufrieden! Die Möglichkeiten in den Sound-Settings sind einfach umwerfend. Ich spiele in einer Metalband mit ner Drop C Stimmung und da ist der Powerball einfach unschlagbar. Aber auch für Blues oder Rock mit dem Crunch und Clean Kanal ist er einfach nur ein Gedicht. Einziges und sehr kleines Makel ist, das man den Powerball II nicht direkt per MIDI steuern kann. Es wäre prima gewesen die Kanäle des Amps sowie die Preset eines FX über MIDI steuern zu können. Nimmt man das Z9 von Engl ist einem aber schon sehr gut geholfen.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
1.790 €
All prices incl. VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times

Delivery free of charge expected between Monday, 24.05. and Tuesday, 25.05.

Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-20
FAX: +49-9546-9223-24
 
 
 
 
 
Online Guides
Guitar Amp Heads
Guitar Amp Heads
Though there are other options, the stack remains a rock icon, and is still the most flexible form of guitar amp­li­fic­a­tion.
Online Guides
Guitar Amps
Guitar Amps
The following pages give an overview of the various types of guitar amp available.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown include VAT. and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in EUR.
1
(1)
Recently Viewed
Line6 Relay G10TII Transmitter

Line6 Relay G10TII Transmiiter, 2,4 GHz plug and play Wireless transmitter for Relay G10 systems or Spider V series from Spider V 60, with internal receiver, audio frequency range 10 - 20.000 Hz, automic frequency setup, 118 dB SPL max.,…

2
(2)
Recently Viewed
Line6 Pod GO Wireless

Line6 Pod GO Wireless; Multi Effects Pedal for Electric Guitar; over 300 effects and models from Helix, M-Series and Legacy products, up to 6 simultaneous amp, cab, and effects models including a looper and a speaker cabinet simulation (Third-Party IR…

Recently Viewed
Harley Benton TableAmp V2 BlueTooth

Harley Benton TableAmp V2 BlueTooth, compact amplifier with great features for play-along and sing-along with streamed music using the integrated Bluetooth feature, ideal for acoustic guitar, ukulele, electric guitar, vocals and music, 30 watt RMS, 1x 5" bass woofer +…

Recently Viewed
Chapman Guitars ML1 Modern Baritone Red Sea

Electric Guitar Body: Alder, Top: Flamed maple veneer, Neck: Maple, Fretboard: Ebony with dot inlays, Nut width: 42 mm, Radius: 350 mm, Frets: 24, Scale: 711 mm (28"), Pickup system: Chapman Sonorous Zero Baritone humbucker, Controls: 1 Master volume,…

1
(1)
Recently Viewed
Roli Lumi 1 Snapcase Black

Roli Lumi 1 Snapcase Black; sturdy and magnetic cover around the LUMI Keys for a slim and seamless fit; protects the LUMI Keys during transport and storage; easily folds into a stand for mobile devices; dimensions (W x D x…

Recently Viewed
SSL 500-Series SiX Channel

Solid State Logic 500-Series SiX Channel; Channel Strip; with SuperAnalogue mic preamp and 5-way LED indicator; +48V phantom power; with phase and HPF switches; separate instrument/line input on front panel with Hi-Z switch (1MO); switchable 2-band EQ with bell and…

1
(1)
Recently Viewed
Korg SQ-64

Polyphonic Step Sequencer with 4 Tracks 3 Melody tracks with 8-fold polyphony and 16 patterns of 64 steps each, Drum track with 16 monophonic sub-tracks, 64-Key matrix with illuminated buttons, OLED display, Editing modes per melody track: gate, pitch…

Recently Viewed
Arturia Pigments 3

Arturia Pigments 3 (ESD); virtual synthesizer; four sound engines with variable sound sources; Harmonic Engine with up to 512 partials; Wavetable Engine with a total of 164 wavetables; Utility Engine with sub-oscillator and two noise sample layers; Jup-8 V4 low-pass…

Recently Viewed
Lewitt LCT 140 Air Matched Pair

Lewitt LCT 140 Air Matched Pair - 2 matched small diaphragm condenser microphones, polar pattern: cardioid, frequency range: 20 Hz - 20 kHz, sensitivity: 14.6 mV/Pa, -36.7 dBV/P, max. SPL: 135 dB, low-cut: 80 Hz (12 dB/oct), pad switch: -12dB,…

Recently Viewed
Rode VideoMic Me-C

Rode VideoMic Me-C; condenser directional microphone; suitable for Android devices with USB-C connector; integrated USB type-C plug; 1/2" condenser capsule; polar pattern: cardioid; front pickup angle: 90°; sturdy aluminium housing with ceramic coating; built-in microphone preamplifier with DA converter (24Bit…

Recently Viewed
IK Multimedia UNO Synth Pro Desktop

Analog synthesizer Paraphonic analog synthesizer with step sequencer, arpeggiator and effects section, Three wave morphing oscillators with PWM, sync, frequency and ring modulation, dual state variable filter with 24 modes, amplifier, Original OTA filter from the UNO Synth as…

Recently Viewed
Sennheiser MKE 400 MKII

Sennheiser MKE 400 MKII - condenser camera microphone, polar pattern: supercardioid, integrated windscreen, internal suspension, frequency response: 50 Hz - 20 kHz, switchable sensitivity: -23 / -42 / -63 dBV / Pa, max. SPL 132 dB SPL, 2 - 10V…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.