Valeton Dapper Bass Effect Strip

Arvioitu toimituspäivä Maanantai, 13.05. - Tiistai, 14.05.
F
Näppärä laite
Fishsticks 27.08.2020
Ostin tämän pääasiassa bassolle choruksen vuoksi, sillä katselin netistä videoita, miten pedaali toimii ja millaisia soundeja siitä saa. Itse käytän varovaisesti jatkuvaa chorusta pääefektinä, mutta preamp oli erittäin positiivinen yllätys. Sillä sai merkittävästi vaihdettua soundia tujumpaan, kun vahvistin jota käytän on suhteellisen vanha ja onton kuuloinen.

Viritin ja boost on myös mukava lisät, joita tulee käytettyä jatkuvasti. Gaineja en käytä, kuin hitusen, että niitä en ole edes tutkinut enempää, saisiko tästä millaisia raskaampia soundeja.

DirtyQ jäi kokonaan käytöstä pois, sillä musiikkityyliin ei saanut sisällytettyä sopivaa Aku Ankan ääntä. Tällä sai silti sellaisia pieniä funk-sävyjä ja oikeilla säädöillä varmaan kuitenkin käytettävä efekti.

Oktaaverin osalta oli suuret odotukset, mutta vaikka säätömahdollisuuksia löytyy, niin matalammalla oktaavin kuuli katkeavan selkeästi ja ääni vähän räsähteli sen myötä. Ohuemmilla kielillä (D ja g) oktaaveri toimi kuitenkin mukavasti, vaikka tuntui, että sustain jäi tavallista pienemmäksi. Oktaaveri ajaa minulla kuitenkin sen vähäisen asian, mitä tarvitsee.

Lopulta laite toimi minulla choruksen ja preampin voimin. Boostin polkaisin päälle, kun tarvitsin hieman enemmän potkua. Kokonaisuutena näppärä laite, josta itse saan kaiken tarvittavan irti. Säädöt on helppoja ja perusefektien lisäksi joskus varmaan testailen vielä näitä muita efektejä, joihin en ole edes kunnolla ehtinyt perehtyä.

L
Kaikki tarpeellinen pikkurahalla!
LJLilja 17.01.2018
Valeton on suoraan keikkakäytössä, joten käytännöllistä ja selkeää pedaalia etsittiin ja sellainen löydettiin!

Isoja plussia pedaalissa on hyvä compura jolla saa selkeästi siivottua saundia.

Viritin vastaa nopeasti ja on käytännöllinen.

Dirty Q kanavaa ei tule itse käytettyä paitsi lähinnä jammaillessa treeniksella, ajaa kuitenkin asiansa.

Loppupään Octaaveri sekä chorus luovat kauniin saundin ja ne ovat hyvin käytettävissä.

Sisältää myös oman Amp osion jossa oma EQ, näppärä myös siihe mikäli haluaa käyttää ns kahta "pää"saundia bassolle.