betjening

Alle priser inkl. moms

Gratis levering. Forventet mellem mandag, 6.05. og tirsdag, 7.05.
R
Ikke anvendelig som øveforstærker i lejlighed
Riber 02.08.2018
Jeg havde valgt Marshall CODE 50 for at få en forstærker med god lyd til at spille på i min lejlighed og med mulighed for gigs.

Har før haft Fender Mustang GT 40, som havde glimrende betjening fra mobil, men lyden var indelukket og den lød kun godt med hovedtelefoner.

Så jeg ville have en god modelling forstærker med 12" og valgte CODE 50 pga:
- Bluetooth betjening med mobil
- 12" højtaler med fuld lyd for guitar
- Mulighed for 100 presets

Jeg glædede mig meget til at få min Marshall CODE 50 og den så super godt ud, der som den stod i stuen. God forarbejdning og gode materialer. Men så tilsluttede jeg min guitar... Master Volume skal helt i bund for at have et acceptabelt lydniveau i en lejlighed. Problemet er så bare at pga af en design fejl i produktet virker Master Volume ikke ved lave lydstyrker, så enten er det meget lavt eller meget højt.

Marshall har kendt problemet i mere end et år og har ikke tænkt sig at læse det. I stedet anbefaler de at man ændrer samtlige 100 presets så volumen er 1/10 af den angivne. Det er imidlertid en dårlig løsning fordi:
- Det tager et par timer at ændre alle presets (har selv prøvet)
- Øvelsen skal gentages hvis firmware opdateres
- Gør brug af hovedtelefoner umulig, med mindre preset stilles tilbage
- Gør brug af optagelse fra USB, med mindre preset stilles tilbage

Så den ros produktet får er baseret på at det får lov til at spille med gig lydstyrke.

Ved lave lydstyrker er lyden ikke noget specielt.

Produktet er totalt uegnet som øve forstærker. Derfor kun 2 stjerner samlet og 1 stjerne for lyd.

Jeg havde sådan glædet mig til at få min Marshall CODE 50, men det endte altså i skuffelse og jeg endte med at returnere produktet.

Jeg har nu en BOSS Kantana 50 som lyder rigtig godt og som også har nogle super fede presets der kan downloades. Men jeg kommer til at savne Marshall CODE 50's:
- 100 presets
- betjeningen fra min mobil
- good looks

Men i den sidste ende er det lyden det kommer an på - og så muligheden for at anvende hovedtelefon
betjening