portofrit og inkl. moms
På lager indenfor 4-5 uger
På lager indenfor 4-5 uger

Denne vare forventes på lager indenfor kort tid, hvorefter den kan sendes med det samme.

B
Den lyder ikke som en LP, men…..
Barcelli 28.05.2022
Jeg har gennem de sidste par år jagtet en overkommelig single cut guitar. Jeg har været igennem en længere rejse med bestillinger, returneringer, modificeringer mv. mærker som Harley Bentons, Epiphone op til en hundyr ESP med Fishman Fluence pups, men der var ingen, jeg kunne se et samliv med i fremtiden. Jeg fik så taget mig sammen til at købe en Larry Carlton T7 teletype, som slog benene væk under mig. Så da der var lidt ekstra guld på bogen, slog jeg til på denne L7. Det er så blevet min tro single cut følgesvend.
Lyden ligger meget langt fra den amerikanske originale LP, men til gengæld har den sin helt egen tilgang til lyden. Den er betydelig mere fokuseret på de øvre frekvenser, og fremstår som klar og veldefineret med rigtig god evne til at præsentere sig i bandsammenhæng. De to humbuckere er bestemt ikke high output typer, og da jeg ER et modding hoved, kan jeg godt se for mig, at bridge pickuppen kan blive afløst af en mere traditionelt lydende og lidt kraftigere model fra udskiftningsbænken, men indtil videre går det fint i mit underholdningsband.

Mange af de øvrige LP kloner har givet mig fornemmelsen af , at strengene lå tættere på hinanden med uønsket dæmpning eller finger buzzing pga af mine lettere småtykke pølser.
L7 har de sammen dimensioner på gribebrædtet som min T7, og synes helt perfekt. Halsen er i satin på bagsiden og de afrundede kanter på gribebrædtet gør det til en leg at spille. Jeg er normalt fan af rustfrit stål til båndene, men disse kom særdeles pænt polerede og skarpe kanter.

Ud af kassen skulle der kun 15 sekunders tilretning af strengehøjden og intonationen til, før den lå perfekt til mig. Truss roden var perfekt justeret ind.

Vægten er i den lidt tungere ende uden at belaste mine sensitive ryg unødigt.

Jeg var usikker på farven, men jeg ved, at guitars fra den indonesiske fabrik kan svinge i kvalitet, og da denne var perfekt, blev jeg hurtig venner med farven også. Samlingen er også udvidet med en S7 i HSS konfiguration, som krævede en ny nut og er sværere at justere ordentligt, så det var godt, at jeg valgte at beholde L7’eren, som er super lækker.

Botton line er, at hvis du jager en LP klon, men ikke vil smide en formue efter den, får du her en virkelig god kvalitetsguitar med fremragende spilbarhed, glimrende specifikationer og absolut godkendt lyd til en utrolig lav pris.

Update november 13 2022:
Når der er mange dejlige guitars i samlingen med 2 humbuckere, er det svært at undgå sammenligninger. Så her et halvt år efter købet, besluttede jeg at installere to stk P90 pickupper i guitaren. Samtidig skiftede jeg pickuprammerne til sorte og knapperne til metal i chrome. Nu lyder den fuldstændig bedårende og udseendet er løftet ti etager op. Broncefarvede plastknapper og pickuprammern i samme farve som alt for gammel fløde var ikke lige mig. Samlingen har nu fået endnu et individualistisk lydende familiemedlem. Et fremragende hegn !!