Harley Benton PA-100 Power Attenuator

Forventet levering mellem tirsdag, 14.05. og onsdag, 15.05.
K
Lyder fint nok, men selve karosseriet er ridset
KJensen 10.12.2022
Jeg købte en Harley Benton PA-100 Power Attenuator for at kunne bruge min rørforstærker til at øve i en meget lydhør lejlighed. Jeg har kun prøvet attenuatoren som DI-boks, og der skal godt nok lige et ordentligt Impulse Response til for at den lyder bedst, men når man så har det sat op så det kører, så lyder det altså bare lidt federe end med en Amp-sim.

Den eneste klage jeg har er faktisk over standen selve karosseriet var i da jeg modtog min PA-100. Der er ridser flere steder, som om de har taget en B-Stock og lagt i ny æske og kaldt det et helt nyt produkt. Det er altså en ommer. Der er måske lige en QC-medarbejder der skulle tage og slå et smut forbi en optiker.

Tilføjelse: Der står i produktbeskrivelsen, at denne attenuator giver en resistiv belastning. Jeg har dog god grund til at tro at dette er en fejl, baseret på egen erfaring med produktet. Der sidder en blæser indeni attenuatoren, som har til formål at få den varme der afgives i modstandene væk, men blæseren kører kun når der bliver spillet, og man kan endda høre et svagt, men meget diskant lydsignal fra attenuatoren. Dette giver mig grund til at tro at selve blæseren faktisk sidder i signal-vejen, og at der dermed er tale om en reaktiv belastning. Dette er på ingen måde et minus, da en højtaler også er en reaktiv belastning.