Alle priser inkl. moms

Gratis levering. Forventet mellem tirsdag, 14.05. og onsdag, 15.05.
K
Fantastisk Jazzmaster-inspireret guitar
KJensen 15.01.2023
Dette er min anden Harley Benton guitar, eller tredje hvis vi tæller basser med, og uden tvivl min dyreste. Det er på ingen måde en dyr guitar, men den føles alligevel fantastisk at spille på.

Halsen er lidt tyk i det, præcis som jeg foretrækker på en guitar, og båndarbejdet på gribebrættet er fremragende. Den kan godt være at den her kostede det dobbelte (eller mere) af hvad min første Harley Benton kostede, men hvis det betyder at båndene bliver slebet ordentligt, så er de 6-700 kroner ekstra klart givet godt ud. Finishen er også helt som den skal være, uden nogen tegn på ridser eller fejl.

Det eneste problem jeg har med denne guitar, er at der er en brummen, som kun forsvinder når jeg rører ved de metalliske dele. Dette problem findes dog også på mine 3 andre guitarer med Tune-O-Matic bro, så jeg går lidt ud fra at det er et problem med den slags bro, og ikke et specifikt problem med denne guitar. Problemet er i øvrigt ikke at høre på mine 3 guitarer med vibrato-broer (2 Fender-style broer og 1 Floyd Rose).

Alt i alt er jeg positivt overrasket med kvaliteten af denne guitar. Den har da klart overbevist mig om at jeg nok kommer til at købe flere af de lidt dyrere Harley Benton'er (i samme prisleje som den her, ikke de helt billige), for der er da i hvert fald styr på kvalitetskontrollen når man lige går et prisleje op.