Schagerl Hans Gansch L 130 Bb- Trumpet

2

Bb Trumpet

  • Hans Gansch signature model
  • 3 Rotary valves
  • L / Heavy valves
  • Exchangeable mouth pipe
  • 130 mm Gold brass bell
  • 0.45 mm Wall thickness
  • Finish: Gold
  • Developed in conjunction with Prof. Hans Gansch (Mozarteum Salzburg)

Note: Case is not included.

Bell (Material) Gold Brass
Finish Gold Plated
3d Slide Trigger Yes
Type Of Joint Minibal Ball Joints
Incl. Mouthpiece No
Incl. Case / Gigbag No
available since October 2019
Item number 474030
sales unit 1 piece(s)
4,590
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Grandios!
Stichti 06.09.2020
Eigentlich wäre eine bessere Überschrift: "Vorsicht, Suchtgefahr!"
Ich habe eine Trompete in erster Linie für die Kirche (Orgel u. Trompete) gesucht. Diese Trompete erfüllt all meine Vorstellungen, insbesondere Klang und Intonation. Aber auch Konzert (Orchester) und Blasmusik (kleine Besetzungen) ist sie eine tatellos gelungene Bereicherung.
Der brilliante Klang über 3 Oktaven ist beeindruckend. Auch die Ansprache in allen Tonlagen gefällt mir sehr gut.
response
sound
quality
features
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
O
Perfekt für Orchester-Klassik ...
Oakwood-Sound 22.09.2020
Damit meine ich die Epoche, nicht das Genre. Für Haydn, Beethoven etc. sehr schön und nicht zu groß im Ton, für Bruckner und Co. eher weniger geeignet.
Aber man kann nicht alles haben ... Trompeter wissen das und brauchen deshalb mehr.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report