To the page content

Meinl Woodcraft Pro Pickup Cajon Ltd

4.0 out of 5 stars from 2 customer ratings

Cajon

  • Limited edition
  • Exclusive special model
  • Black body made from Baltic birch
  • Silk-matte mahogany playing surface
  • Three built-in piezo pickups
  • Volume and tone control
  • 6.3 mm jack output
  • Built-in snare wires
  • Rounded corners for a more comfortable playing feel
  • Dimensions (H x W x D): 50 x 30 x 30 cm
  • Available since April 2025
  • Item number 609958
  • Sales Unit 1 piece(s)
  • Cajon Type Pick-Up Cajon
  • Height in mm 500 mm
  • Body Birch
  • Impact surfaces material Mahogany
  • No Pickup
166
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Ein gutes Cajon mit edlem Look
Kaybo 20.05.2025
- Das Cajon wurde sehr gut verpackt versendet.
- Leider fehlt dem Cajon ein Anleitung, so bin ich mir nicht sicher, ob ich wie bei anderen Meinl Cajons über die Schrauben in den Füßen den Sound modulieren kann.
- Der Sound ist aber bereits sehr gut eingestellt. Snare und Bass sind sauber getrennt.
- Für schönen Klang braucht es ein wenig mehr Anschlagsstärke als bei meinen anderen Cajons. Auch sind die Ecken nicht snappy bei Auslieferung.
- Ich musste mich auch etwas an den Hotspot für den Bass gewöhnen, der etwas tiefer sitzt als ich es gewohnt bin.
- Durch die saubere Trennung von Snare und Bass bekommt man in den Aufnahmen einen sehr schönen klaren Sound.
- Ein ordentliches Cajon, was seine Stärken sicherlich in der Aufnahme und den guten Trennung von Bass und Snare hat. Für sehr feines Spielen würde ich aber doch ein etwas teureres Cajon empfehlen was einfacher anspricht.
sound
quality
0
0
Report

Report