TFA Thermo-Hygrometer Colour

27 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

17 Reviews

TFA Thermo-Hygrometer Colour
19,30 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 19.04.
1
P
P.John 21.05.2023
Die Lieferung war wie immer schnell, unkompliziert und Schadenfrei. Ich habe mich hier auf die Werksjustierung verlassen, was sich aber recht schnell heraus gestellt hat, dass diese nicht mehr stimmt. Nach ein wenig recherchieren bin ich auf Reviews gestoßen, dass die Justierung sich schon mit kleinsten Erschütterungen verstellt, was auch die fast 10%ig Abweichung zur nächst gelegenen Wetterstation bestätigt hat.

Ein kalibrieren mit allen empfohlenen Methoden war eine Katastrophe. Die einzige Methode, die meiner Meinung nach was bringt ist es neben ein gut kalibriertes Stellen für eine Weile und dann nachjustieren. Da ich aber keines hatte, habe ich es für 30 Minuten bei guten Wetter im Freien im Schatten stehen lassen und nach dem Wert der nächst gelegenen Wetterstation eingestellt (5km Entfernt).

Für ein wenig mehr Geld gibt es bereits weit verlässlichere Hygrometer.

BTW, die Temperaturanzeige war ebenso um fast 5° zu hoch verstellt.
quality
0
0
Report

Report

M
very useful meter
MojiT0 19.06.2018
I was surprised it is very accurate and useful hygro/temp meter. It came with complete guide explaining every aspect how to maintain it and use it. It's made in Germany and of high quality. A must have for every guitar owner.
quality
0
0
Report

Report

TFA Thermo-Hygrometer Colour