Ominaisuudet

Arvioitu lähetyspäivä Lauantai, 4.05. mennessä
M
Harmi, niin harmi!
Mettiäinen 05.11.2021
Sain ammattilaisen vinkin siitä, että tämä olisi hintaluokassaan kirkkaasti laadukaimmasta päästä. Paikkansa vinkki pitikin: Soittimen rakenne on hyvä, soitettavuus samaten. Aivan aloittelijalle saattaisi hieman matalampi set-up olla sopivampi, mutta itselleni sekin oli hyvä, ja soitin "aukesi" vähäiselläkin sisäänsoitolla soimaan mukavasti kauttaaltaan. Intonaatiokin aivan riittävän, tai suorastaan erityisen kohdallaan tämän hintaluokan soittimeksi. 4. kieli oli myöskin vaihdettavissa matalaksi ilman, että se vaati erityisiä temppuja, ja mensuuri kestää näemmä senkin vaihdon hyvin. Sopisi siis mahdolliseksi ainoaksikin ukuleleksi. Uudesta ideasta, sivussa olevasta ääniaukostakin pidän, ja akasian (kokopuuta) soinnista niin ikään kovin. Hihnatappikin oli jo valmiina, mikä on etu sekin. Pussikin aivan laadukas. Hinta-laatusuhde on siis oikein kohdallaan. Joten: Tämä olisi ollut oikeinkin hyvin omaan puoliammatilaisen tarpeeseeni tenoriukulelen paikan täyttävä, mutta-mutta: Sen liimaus tai lakkaus tai jokin muu siinä oleva kemiallinen aine aiheuttaa minulle sen, että en voi itse soittaa sitä kuin todella pienen hetken kerrallaan - aiheuttaa minulle migreenityyppistä päänsärkyä ja vaikuttaa myös limakalvoja turvottavasti sen verran, että en juurikaan pysty laulamaan sillä itseäni säestäen. Olen nimittäin lievästi kemikaaliallerginen, ja tämä soitin menee yli sietokykyni. "Uuden" haju lähti kyllä viimein tehokkaalla tuuletuksella ja soodapusseilla sun muilla luonnollisilla hajunpoistokikoilla, mutta se ei kuitenkaan ole riittänyt oireitani poistamaan, joten minulle oireita aiheuttavan aineen täytyy olla soittimen rakenteessa. Vähemmän herkille asia ei liene este - joten tällä riskillä voisin sitä mielihyvin suositella, en kuitenkaan kasvuikäisille tai muutoin vielä herkille tai jo herkistyneille.
Ominaisuudet