Rs
Høj pris lav kvalitet
René sltr 14.01.2022
Jeg har købt en NS Design NXT4a midt december 2021, efter 30 dage gik stemmeskruen på E-strengen i stykker og jeg har ingen glæde af denne bas. Har prøvet at få en ny stemmeskrue til E-strengen hos Thomann, der er gået over en uge og det er ikke sikkert at de kan skaffe den. Jeg har haft mange strenge instrumenter i min tid, hvor der typisk går 15 - 20 år får det er nødvendigt at skifte stemmeskruer. På denne bas er de simpelt hen ikke gode nok til den pris bassen koster.

K
Har tjent mig godt
Kontrabassisten 30.12.2020
NS designs EUB er kontrabassistens løsning på trnasportproblemet. Denne bas er let at transportere, lyder ok til pengene og har et design, som nok skal få publikum til at kigge en ekstra gang. Der medfølger stativ og taske til bassen , som begge er af god kvalitet. Bassen er ikke større, end den tages på ryggen, når man cykler til prøver. Gigbag'en er dog ikke voldsomt polstret, så du skal overveje en kasse, hvis det bliver mere voldsomt. Lyden er meget som en båndløs elektriskt, men strengehøjde og lyd kan justeres (og der er truss-rod), så du kommer tæt på en ægte kontrabas; dog mangler følelsen af den store krop samt den akustiske lyd. Stemmeskruerne er ikke kraftige nok. Elektronikken (pot-metre og stikforbindelser) er i den tynde ende. Denne bas er langt bedre end de helt billige, men et pænt stykke fra en kendt motorcykelfabrikants model :-)