Viennabow VB90 Hi-Tec Carbon Violin Bow

3

Carbon Violin Bow 4/4

  • The best carbon plus Hi-Tec plastic
  • Excellent vibration characteristics
  • High speed sound conductivity
  • Low self-damping
  • Fast response
  • Clear sound
  • Ebony frog with big eyes
  • Three-piece screw with abalone decoration and eye
  • Stick in carbon design
  • Stamped "Viennabow"
  • The best Mongolian bow hair
Available since May 2016
Item number 387137
Sales Unit 1 piece(s)
Size 4/4
Stick Carbon
Round Stick Yes
Angular Stick No
Natural Hair Yes
595 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 21.03. and Friday, 22.03.
1

3 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Heller, klarer Klang
SylvieVie 22.07.2020
Der Bogen liegt gut in der Hand, fühlt sich leicht und wendig an. Sämtliche Bogentechniken lassen sich gut mit ihm bewerkstelligen. Der Klang, den er erzeugt ist hell und klar. Für mich ist er ein guter Bogen für Stücke, bei denen ich etwas mehr Leichtigkeit im Handling und im Klang haben möchte (hauptsächlich Barock-Musik). Ansonsten greife ich lieber auf meinen anderen Bogen zurück, der aus dem gleichen Instrument einen wärmeren, resonanteren Klang herausholt, aber dafür etwas schwerer in der Hand liegt. Dieser Bogen hier ist aber ein guter Allrounder und eine gute Alternative zu günstigen Holzbögen.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Wd
Cabonbogen
Walti der Geiger 21.03.2019
guter Bogen, jedoch fast gleichwertig mit c-dix, und anderen die ich gekauft habe. Alle gut zu spielen!
sound
quality
0
0
Report

Report