Paiste 17" Signature Power Crash

6

Paiste Signature Line

17" Power Crash Cymbal

En route to the optimal cymbal sound, a special Paiste sound alloy from patented bronze was developed for the Signature Series. The results are cymbals that have been gaining recognition since their introduction in 1989, and have proven themselves both in the studio and live. The sound has a high degree of expressiveness and can be simultaneously described as delicate, transparent, warm and yet vivid.

The Power Crash is the heaviest crash cymbal of the Signature Line, offering the strongest crash sound, as well as the longest sustain. All in all, higher in the pitch and well suited for loud situations where projection is needed.

  • A very bright, full, and high-frequency crash
  • Quick response with a long and swelling sustain
  • Extremely assertive crash
  • Ideal for those who are looking for a loud, cutting crash cymbal with a clear and lingering die out
Available since December 1999
Item number 133500
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B15 Bronze
344 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

6 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

SG
Great metal crash
Speedy Gonzales 23.04.2020
I bought this crash as a replacement to 10year old damaged Power crash because I simply love the Signature Power Series.
Great crash when playing metal. Extremely well cutting while still having a very bright, full, high pitch. Seems like that the newer series are having a slightly lower pitch than older series but still fits great with older 16", 18" and/or 19" Signature Power Crashes.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Tolles Becken
Alex1870 03.01.2023
Die Power Crash bringen natürlich, weil sie nunmal die Heavy-Ausführung der Signature-Serie sind, mehr Sustain und Tone und auch erwartungsgemäß klingen sie länger aus, als ihre dünneren Geschwister.

Bisher habe ich die Full Crash gespielt. Da mir diese, vor allem die 16", alle ca. 2 Jahre kaputt gehen - ja, ich bin eben kein Beckenstreichler und spiele in einer Heavy Metall Band - dachte ich, ich versuche mal die dicken der Serie - geht ja doch echt ins Geld sowas... alle 2 Jahre min. ein neues Becken für > 300 €.

Der Sound der Power Crash ist natürlich kräftiger und länger als bei den Full Crash aber das ist auch logisch. Die Power Crash sind nun mal dicker. Wie immer bei Sound, die einen mögen es die anderen mögen es nicht - Ist eben Geschmackssache.

Ich finde die Power Crash sehr gut. Der Sound ist sowohl in der Probe, als auch Live und im Studio wunderbar. Gerade der starke Tone sorgt dafür dass das Becken nicht nur zischt, sondern einen pro Becken individuellen Klang hat. Gerade Live und im Studio ist das, meiner Meinung nach, ein Pluspunkt.
Ich hatte mir auch andere Serien und andere Hersteller angehört. Da ich aber durch die Paiste Signature Full Crash, die ich seit Jahre spiele, doch recht verwöhnt bin, bin ich wieder bei Paiste Signature gelandet. In der Hoffnung, dass die Power Crash länger leben, als die Full Crash, habe ich mal eines hin gehängt und bin bisher glücklich damit. Ich werde wohl nach und nach die anderen 3 Crash Becken ebenfalls noch durch Power Crashes ersetzen. Ein 16" ist bereits bestellt. Leider kommt es erst in ca. 15 - 19 Wochen aber da kann Thomann auch nichts dafür.

Tip:
Die Power Crash benötigen einen gewissen Anschlag um ihren vollen Klang zu entfalten. Bei leichten Anschlägen ist, wie bei anderen Becken auch, der Attack recht mager. Bei den Power Crash hört man das, finde ich, deutlicher als bei anderen Becken. Da fehlen dann die hohen Frequenzen etwas. Wer also eher leichter spielt ist vermutlich mit den Full oder Fast Crash besser beraten - aber auch das ist Geschmackssache.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
:) Geil!q
Neo 31.01.2011
Wie jedes PAISTE SIGNATURE Becken ist dieses Becken einfach nur GEIL !! Der Sound ist recht tief, laut und STARK :) !!! Ich spiele es in Kombination mit dem PAISTE SIGN. 18'' Full Crash und dem PAISTE SIGN. 14'' Fast Crash und ich finde sie passen super zusammen.

Also: Wer ein Hammer Becken möchte sollte hier NICHT zögern !!
PS. Wie gesagt: Sehr gut in kombination mit dem PAISTE SIGN: 18'' Full Crash da dieses einen her hellen, und das 17'' Power einen recht tiefen Sound hat :) !!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
paiste 17'' signature power crash
Sylvain4756 12.12.2014
ce son cristallin et puissant c'est du vrai paiste j'utilise cette série depuis des années et toujours aussi satisfait que du bonheur et en les maîtrisant bien on peut meme
obtenir des sons doux
merci thomann pour son sérieux et ses expédition rapide
sound
quality
0
0
Report

Report