Paiste 12" 900 Color Sound Splash PRP

3

Splash Cymbal

  • Size: 12"
  • 900 Color Sound series
  • Made from B8 (2002) bronze
  • Short sustain for precise accents in all musical styles
  • Colour: Purple
Available since May 2018
Item number 440045
Sales Unit 1 piece(s)
Hand Hammered Cymbal No
Finish Purple
Alloy B8 Bronze
76 €
Free shipping incl. VAT
In stock within 10-13 weeks
In stock within 10-13 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Überraschend "spalishig" für 12"
Metropo 18.08.2019
Vorrangiger Kaufgrund war der Wunsch nach einem 12" Splash. Die Kombination aus 12" mit der sehr interessanten Farbe hat mich dann letztendlich zum Kauf bewegt. Der Klang ist überraschend "splashig" für die immerhin 12". Schön kurz und hoch passt es gut in mein aktuelles Set. Es erfüllt aus meiner Sicht eher den Effekt-Einsatz als es den eigentlichen Klang-Einsatz hinbekommt. Also mehr "Chris Alder Lamb Of God ich spiele die ganze Strophe auf dem Splash" als es vielleicht ein Simon Phillips nutzen würde.

Die Verarbeitung ist gut, ich spiele aktuell Sticks mit Holzkopf, und habe keine Macken, Farbabplatzer, o.ä. die ein "normales" Becken nicht auch hätte. Schwitzige Finger sieht man allerdings entschieden besser auf dem Lila ...

Rundum also ein - bis dato - guter Kauf. Was die Farbe dann in 1-2 Jahren sagt kann ich aktuell nicht sagen.

Kaufempfehlung: ja, für die, die ein helles, schnelles Splash suchen, was neben Klang auch ein bisschen "Show" mitbringt.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N1
Grandios.
Niels 1960 10.10.2019
Top Serie, top Farbe.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Pas mal !
M.A.D 09.08.2021
Si on aime les sons brillants, pour ce prix c'est pas mal
sound
quality
0
0
Report

Report