seventy years logo
Join Thomann's Anniversary! We award your loyalty with special offers! Get your deals

LP 1231 Jam Bell Blue

8

Jam Block High Pitch

  • Blue
  • High tone
  • Material: Steel
  • LP Jam Bells have their own bell character
  • Short sustain, excellent for emphasis
Item number 121618
Sales Unit 1 piece(s)
Hammered No
Mountable Yes
49 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 17.07. and Thursday, 18.07.
1

8 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

4 Reviews

M
Just the classic high pitched cowbell sound
MoGreen 19.10.2019
Nice quality. Great sound.
sound
quality
0
0
Report

Report

T
Great Sound
Truzzi 17.01.2018
Awesome for Latin if you need to apply agogô bell parts on the drum set. However, very over priced!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
c
Die etwas Andere Kuhglocke ;-)
cowgirl 12.12.2012
Auf der Suche nach einer Cowbell für ein kleines Latin-Drumset, die nicht zu sehr nach Alm-Abtrieb klingen sollte, bin ich auf die Jam Bells von LP gestoßen. Dieses blau-rote Pärchen überrascht nicht nur mit einem wirklich innovativen Design, sondern auch mit seinem ungewöhnlichen, im Abstand einer Terz harmonisch aufeinander abgestimmten Klang. Die Klangfarbe würde ich - entgegen der Thomann-Beschreibung - allerdings nicht als „glockenartig“ bezeichnen, es erinnert mich eher an den typisch „hohlen“ Sound von Tempelblocks oder Klangfröschen mit dem bekannten kurzen Sustain.

Die blaue (höher gestimmte) Bell hat ohne Befestigungsteil eine Länge von 9 cm und eine Breite von knapp 10 cm. Inklusive Schraube kommt man auf eine maximale Länge von 17 cm. Die maximale Höhe in der Mitte der Öffnung beträgt 3 cm. Der Querschnitt ist flach rautenförmig, dadurch weisen Ober- und Unterseite der Bell in der Mitte eine Kante auf. Durch flaches Anschlagen dieser Kante mit dem Schaft des Drumsticks erzielt man einen klaren, durchsetzungsfähigen Sound. Die Verarbeitung ist in gewohnter LP-Qualität. Die Jam Bells haben jedenfalls ihren festen Platz bei mir gefunden und stellen nicht nur eine klangliche, sondern auch optische Bereicherung meines Sets dar.
sound
quality
0
0
Report

Report