To the page content
B-Stock with Full Warranty
Return that may have slight traces of use.

Small Diaphragm Condenser Microphones

  • Optimized for acoustic instruments
  • Neutral and precise sound for stage and studio applications
  • Ideal for overhead, hi-hat, piano, choir and orchestra and acoustic stringed instruments
  • Ultra-thin, 2.5 micron, 24 karat gold-layered, low mass Mylar® diaphragm for superior transient response
  • gold-plated internal and external contacts
  • Polar pattern: cardioid
  • Frequency response: 20 Hz - 20 kHz
  • Sensitivity: -37 dBV / Pa
  • Switchable pad: 0 dB, -15 dB, -25 dB
  • SPL: 164 dB (with switched -25dB pad)
  • Three-stage switchable low cut filter
  • 14 db (A) very low self noise for a small diaphragm condenser microphone
  • Robust housing
  • Weight: 100 g
  • Includes A137C plastic case, A26M stereo bar, 2x A100WS windshield and 2x A57F Microphone Mounts
  • Also available as pair: Art.171884

Optional accessories:

  • A53M Shock-absorbing microphone holder Art:138152
  • A27M Swivel Microphone Adapter for two microphones Art.210368
  • Available since December 2004
  • Item number 303447
  • Sales Unit 1 piece(s)
  • Battery Powered No
  • Directional Microphone No
  • Stereo Pair No
  • switchable lowcut Yes
  • switchable pad Yes
  • characteristic cardoid
  • Condenser Microphone Yes
  • Incl. Clamp Yes
  • Polar Pattern Cardioid
Also available as brand new product €419
389
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
U
Als ORTF in Kirchensaal
Uwe67 03.03.2013
Etwas verhalten und mit einer Portion Skepsis erwartet, übertraf die Kombination aus SHURE KSM137 in ORTF Deckenabhängung an TASCAM DP24 per 2x30m SOMMERCALE SC-GALILEO 238PLUS (mit penibler Lötung und Isolation) an NEUTRIK XLR die Erwartungen deutlich!
Nicht nur das SNR-Verhältnis dieser Kombination beeindruckt, viellmehr noch die Erkenntnis, daß für den in der Praxis stattfindenden halbautomatisierten Laienbetrieb zur Erstellung eines simplen Audio-CD-Mitschnittes die Sprechermikrofone "Altar" und "Kanzel" nicht zwingend erforderlich sind.
Die akustische Auflösung / Localisation / Sprachverständlichkeit dieser Kombination verblüffte selbst bei sehr leise sprechenden, fünfjährigen Kindern im Weihnachtsspiel.
Der Dynamikumfang überzeugte letztlich vollkommen von dieser Kombi, denn parallel hierzu spielen Klavier, Chor, Blechblasorchester und Orgel nebeneinander sowie gemeinsam im Altarbereich.
Der qualitative Unterschied zu Kapseln von B&K oder DPA ist sicher vorhanden. Dazu bedarf es aber auch anderer Mischer.
Diese Kombination liefert bei 44/16 auf alle Fälle Broadcaststandard. Beeindruckend.
features
sound
quality
5
5
Report

Report