Arvioitu lähetyspäivä Tiistai, 7.05. mennessä
Graph Tech String savers
AriS 19.12.2013
Hankin Gibsonin Les Paul -kitaraani Graph Techin String Saver -tallapalat, koska minulla oli hieman ongelmia kielten katkeamisen merkeissä. Käytän ohuita .009-.042 kitarankieliä. Viilautin tallapalat soitinkorjaajalla, mutta halusin ottaa niin sanotusti varman päälle ja tilasin uudet tallapalat kitaraani, jotka sitten asennutin samaisella soitinkorjaajalla. Pelkäsin aluksi nettikeskustelujen pohjalta, että kitarana sointi muuttuisi huonompaan suuntaan. Pelko oli kuitenkin turha, koska en huomannut kitarani soinnissa juuri minkäänlaista muutosta uusien tallapalojen myötä. Ainoa muutos, jonka olen havaitsevinani on jonkinlainen lievä tasapainottuminen soinnissa. Sointi on ikään kuin rauhallisempi. Ei kuitenkaan hiljaisempi tai ns. tumppu vaan hyvällä tavalla tasaisempi. Tallapalojen vaihdon jälkeen ei kitarastani ole katkennut yksikään kieli, vaikkakin soittotapani on hieman agressiivisempaan suuntaan painottunut. Olen erittäin tyytyväinen String Saver -tallapaloihin, eikä investointi ollut suuri. Käsistään kätevä varmaankin pystyisi asentamaan tallapalat kitaraansa itse.

hyvä vaihtoehto alkuperäisten tilalle
Tuntematon 17.03.2016
Materiaali tuntuu olevan kulutuskestävämpää alkuperäiseen verrattuna.