Customer center login
Country and Language

Thomann Indian Flute G

11

Native American Flute

  • Tuning: G
  • Simple sound-/resonance-body
  • Made of plastic
  • Characteristic and distinctive in sound
  • Decorated by an original Indian totem animal representation
Material Plastic
Colour Natural
Double Holes No
Keys No
available since July 2009
Item number 230171
43 €
Including VAT; Excluding 4,80 € shipping
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
75 Sales Rank

11 Customer Reviews

LL
PVC
Lina L. 16.09.2013
it is only plastic ( but also suitable for a playing) a copy of an real instrument
features
sound
quality
response
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Gutes Preis-Leistungsverhältnis
Swantje 30.06.2015
Diese Flöte ist zwar keine Echtholzflöte, bietet aber für den Preis eine gute Tonqualität. Ich bin keine Musikerin und verstehe nicht viel von Musik, wollte meinem Sohn aber ein paar schöne Flötentöne bieten, die ich intuitiv auf der Flöte spiele.
Dass die Grifflöcher recht weit auseinander sind für kleine Hände hat wohl eher mit der Tonlage zu tun. Da muss ich mit meinen - schon nicht kleinen Händen, wie ich finde, schon sehen, dass ich die Löcher auch treffe. Ist aber alles Übungssache...
features
sound
quality
response
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
f
zum üben erst einmal gut
freyja 01.08.2018
Für Anfänger und zum probieren sicherlich eine günstige Alternative. Der Klang ist aber nicht so gut wie bei den echten aus Holz. Wenn man die hat, ist man natürlich verwöhnt, aber um generell erst zu versuchen, ob das was für einen ist, reicht diese völlig aus.
features
sound
quality
response
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Pas mal
Philcountry 15.10.2017
Sonne très bien pour une flûte en matière plastique, sympa d'esthétique, attention à la peinture fragile, petit bémol la condensation qui vient rapidement.
features
sound
quality
response
0
0
Report

Report

Need help?