To the page content

Selmer Soprano Sax Super Session G

4.3 out of 5 stars from 3 customer ratings

Mouthpiece for Soprano Saxophone

  • Super Session G
  • Material: Rubber
  • Tip opening: 1.55 mm
  • Facing length: 24 mm
  • Round chamber
  • Modern-centered jazz sound
  • High tonal flexibility
  • Maximum tone control
  • Available since December 2002
  • Item number 159165
  • Sales Unit 1 piece(s)
  • Facing Length 24,00 mm
  • Tip Opening 1,55 mm
  • Chamber Round
  • Material Caoutchouc
  • Cap No
  • Ligature No
215 €
All prices incl. VAT
In stock within about one week
In stock within about one week

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

4.3 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Mundstück meiner Wahl
Andreas493 17.01.2022
Mundstücke sind ja immer so eine Sache. Muss zur Anatomie des eigenen Mundes und zum Saxophonmodell passen. Die SuperSession-Reihe von Selmer klingt auf meinem Yanagisawa S900 so, wie ich mir vorstelle, dass ein Soprano klingen soll. Sanft in den Tiefen (mit Subtone), in der oberen Oktave singend und "oboenhaft", ohne nölig zu sein oder zu dünn/hell zu werden.
Zwischen F, G und H fiel meine Wahl auf das G-Modell. Alle 3 klangen konsistent gleich aber die Spielbarkeit für mich persönlich am Besten beim G.
response
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Schwieriges Stück
Günter283 03.06.2019
Vor ein paar Monaten habe ich das Super Session H getestet und kam damit nicht klar, jetzt habe ich im Zuge eines Tests von insgesamt 9 Mundstücken das etwas kleinere versucht, und bin wieder gescheitert, und noch klarer. Das Mundstück klingt nicht schlecht, ich konnte aber keinen konstanten Ton in allen Registern erzeugen. Möglicherweise habe ich ein schlecht gearbeitetes Exemplar erwischt?
In diversen online Bewertungen hört man, dass die Super Sessions mit größeren Öffnungen immer besser werden. Schade, dass die I und J nicht mehr erzeugt werden.
response
sound
quality
0
0
Report

Report