DR Strings Sunbeams RCA-11

23

String Set for Steel-String Guitar

  • Phosphorus bronze
  • Round wound
  • Round core
  • Gauges: 011", .015", .022 ", .030", .040", .050"
Available since March 2009
Item number 226228
Sales Unit 1 piece(s)
Strength of the strings 011 - 050
Strength of the strings 0,011" – 0,050"
Material Phosphor Bronze
9,80 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Saturday, 27.04.
1

23 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

12 Reviews

A
Not my favorite
Anonymous 28.07.2015
As I stated in the title, these are normal strings, nothing special, they have a pretty high tone on my guitars, this means they have a lack in the lows. However they are pretty strurdy, they have the same bright for a long time easy to bend, but sound kind of terrible when palm-muted. Price is fair for the strings, if there's nothing else to wind on, it's still better than d'addarios.
sound
quality
0
0
Report

Report

TF
Great strings
The Fox Man 30.07.2014
These 'round core' strings sound & feel great.
The tone is bright & warm with great sustain & volume!
The feel is superb, string bends are easy, the string tension feels slightly less than other strings of a similar guage, which means it's easy on your finger tips!
They also last a bit longer than normal strings do.
Highly Recommended :-)
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W
Es gibt bessere Saiten
Wolfgang580 05.02.2014
Ich probiere mich durch den Saitenwald und hatte schon bessere Saiten auf meiner Taylor 410 ce.
Sound: Die Saiten zueinander sind von der Lautstärke abgestimmt, aber Soundmäßig Mittelklasse, mehr nicht. Zumindest für meinen Geschmack, Wettbewerbersaiten führe ich an der Stelle nicht auf.

Verarbeitung: sehr gut und ohne Mängel

Haltbarkeit : gut, da gibt's nix zu meckern

Spielbarkeit: Gut, angenehmes Spielgefühl und moderater Saitenzug.

Preis: für den Klang zu hoch, wobei ich bei Saiten NICHT auf den Preis schau außer der Satz kostet 20Euro. Ich versteh auch nicht die Leute mit Oberklassegitarren die bei den Saiten wegen 2 Euro Differenz die günstigeren vorziehen.

Da hätten sie bei der Gitarre mehr sparen können.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Unbedingt mal Antesten
Manfred879 28.06.2012
Die DRs sind bei den Akustikgitarristen leider noch nicht so bekannt. Ich habe 11er Sunbeams auf meine Larrivee L10 aufgezogen und hab genau den Klang gefunden, den ich gesucht habe. Gitarren, wie die Larrivee, die von Natur aus sehr brilliant klingen, sind mit den Sunbeams aus meiner Sicht ideal bestückt. Reine Bronze Saiten klingen mir ohnehin zu glockig und zu scharf, aber auch D´Addario EJ16 waren mir etas zu scharf und Martins klangen etwas zu "billig". Ich kann mir vorstellen, dass diese Saiten auf OMs und Grand Auditoriums hervorragend klingen. Sie sind sehr weich und auch für Picker sehr angenehm zu spielen.
sound
quality
2
0
Report

Report