Galli Strings JF45130-L

14

Set of Strings for 5-String Electric Bass

  • Gauges: .045 - .065 - .085 - .105 - .130
  • Complete set of 5 strings
  • Long scale 34"
  • Medium tension
  • Chrome steel flat wire on a hexagonal core
  • Exceptionally pleasant feel with perfect intonation, powerful volume and long sustain
Tillgänglig sedan Maj 2021
Artikelnummer 519374
försäljningsenhet 1 Styck
String gauge 045 -130
Material Chrome Steel
Scale Long Scale
Taperwound No
Strength of the strings 045 - 130
Number of strings 5
Visa mer
685 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Beräknat utskeppningsdatum till Måndag, 29.04.
1

14 Kundbetyg

4.8 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

7 Recensioner

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
S
Tolle Saiten, aber....
Stehag 09.03.2023
leider dann doch nicht ganz mein Ding. Ich spiele primär "mit den Fingern" und bin die letzten Jahre mehr und mehr bei allen meinen Bässen auf Flats umgestiegen (mein bevorzugter Bass ist ein Yamaha BBNE2, ein Hammerteil!). Bei all den verschiedenen Flats, die ich bislang ausprobiert habe, schwingen die Galli Strings in Sachen Verarbeitung und Qualität ziemlich obenaus. Tolle Saiten! Was mich dann letztlich dazu bewegt hat zu den geliebten Chromes zurückzukehren? Galli Flats fühlen sich ein bisschen zu sehr an wie "Mehlwürmer" und beim Anspielen mit den Fingern fehlt mir das knackige Gefühl, wie es die Chromes - trotz Flatwound - vermitteln.
ljud
hantverkskvalitet
1
0
Anmäl recension

Anmäl recension