I lager om 2-3 veckor
I lager om 2-3 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

J
Danelectro 58 Longhorn Bass
JohnHenry 25.05.2020
Jag köpte basen 2010, som en recension på engelska konstaterar var priset ett annat då. Skulle jag köpa basen för dagens pris? Det behöver jag inte fundera på, det räcker med en Longhorn.

Basen har bara spelats på i min hemstudio, fast mest framför TV:n utan förstärkare. (Jag har en Fender Jazz Bass Special från senare delen av 1980-talet som har uppfyllt allt jag har krävt av en bas.) Danelectrons mindre storlek, vikt och shortscale gör den dock bekvämare än Fendern framför TV:n.

När basen kom med posten bytte jag snabbt ut originalsträngarna till D'Addarios ECB81S, basen har ett skönt retro-sound sen dess när jag kopplar till förstärkare.

Det verkar som att vissa detaljer har ändrats sen jag köpte basen, om bilderna på Thomann är korrekta?!? Loggan på huvudet är skrivet med svart färg på min bas. Vidare är brickan som döljer dragstången silvrig med texten "Danelectro Totally Shielded". Det är rosewood-greppbräda på min. Lacken är matt på min, den ser blank ut på Thomann-bilderna, det kanske är mig det är fel på...

... det är inget fel på basen i alla fall, coolare bas finns inte oavsett lack...