Behringer Xenyx X2442 USB

Beräknat utskeppningsdatum till Tisdag, 7.05.
op
Perfect for studioworks
ove pÄrsons salonger 04.01.2020
Perfect size (and prize) for the smaller recordingstudio and workshop, it has all the features needed for a great recording and the best of all is that it is actually almost superquiet :-D :-D
No trafo humming or other strange and enoying noices...GREAT !
It also have a very good DSP that has impressive amount of useful effects and sounds great.
Money very well spent on this one :-)

MB
Mr Bass 24.11.2018
Denna mixer används både i replokalen och på våra spelningar. Vi har haft denna i några år nu och det enda problem vi haft var en regel som slutade fungera men detta fel täcktes av garantin. i övrigt är den lättarbetad, funktionerna täcker det mesta men vi saknar fler dedikerade Aux- utgångar. ljudkvaliteten är klart godkänd och den käns hyfsat stabil i reglar och reglage.

En mångsidig mixer.
Anonym 19.10.2016
Har inte så stor erfarenhet av mixers men behövde en mixer med lite fler funktioner än"vanliga" mixers och chansade på att 2442?an skulle funka, och det gjorde den.
Bra preamps och vida inställningar samt att det går att ta ut mickljuden var för sig och spela in på separata kanaler.
Det är mycket kvar att lära sig, men allt behövs nog inte så det blir kanon.

b
Ojämn
broba1 06.11.2020
Berhringer är proffs på att vara ojämna med sina produkter. Det är lite som ett lotteri att köpa deras billiga mixar. Har man tur så är det inte ett måndagsexemplar. Tyvärr va min det så den har gått i soporna.

Lite för kort livslängd
Anders3127 27.01.2014
Min trotjänare sen 2010 gav upp 2014 20/1. Lämnade in på Musikservice ett aktoriserat reparations bolag. Får till svar att nät del är ur funktion ej lönt att laga. Men under tiden den varit i funktion mycket nöjd. Dock lite överläckage mellan kanaler.
Helt okej produkt till det priset, dock kort livslängd.

JH
Mixer med många funktioner.
Jouni H. 23.10.2014
En väldigt trevlig mixer med massor av funktioner. Hyfsade effekter. Otroligt bra mixer för replokalen och för dom pengarna. Enda negativa är att den är ganska brusig när man drar upp reglarna (är van med digitalmixer).

SS
Stefan S. 733 09.11.2017
Köpte denna för några år sedan för bandets räkning att ha i replokalen till PA anläggningen, bandet är nu upplöst, så jag har inte den kvar.
Vi var väldigt nöjda med den, det finns allt man behöver för ett rep PA och lite till, vi använde aldrig USB, så den kan jag inte säga något om.

En ok mixer
Sachman 18.08.2022
Vi använder mixern både i replokalen och för live spelningar. Den är enkel att använda och koppla in. Vi har använt den i ett halvår och det har inte varit några större problem hittills. En ok mixer för ett ok pris.

Anonym 15.06.2016
I överlag får man vad man betalar för. Det är budget, det låter långt ifrån dåligt och har bra funktioner, men det är lite plastigt och känns rätt billigt.

Jag hade tyckt det var riktigt prisvärt om det inte hade varit för att två kanaler gick sönder redan efter 3 månader. Så ett stort minus. Annars är bordet funktionellt och helt ok.

E
Eson 04.12.2018
En mycket bra mixer till ett bra pris. Är helt brusfri och med många bra funktioner. Är helt nöjd.