Tascam CD-400U DAB

CD/SD/USB Player with Radio and Bluetooth Receiver

  • Playable formats: Audio CDs, MP3 and WMA files on CD, MP3/AAC/WAV/WMA on SD and USB storage media, DAB +/FM radio and files on a smartphone or computer via a Bluetooth connection
  • Numeric keys for direct numerical title selection
  • Playback normal, single, random, repeated
  • Folder playback with SD and USB media
  • Copy from CD or Radio to SD or USB
  • Start of playback with power supply
  • 2x Line output XLR/RCA
  • AUX Input 3.5 mm mini jack stereo
  • Headphone output 6.3 mm stereo jack
  • 2x Tuner output RCA (L/R)
  • DAB Antenna input
  • RS-232C connector for remote control
  • LC-Display
  • Body shape: 19" / 1 U
  • Dimensions (W x H x D): 483 x 47 x 296 mm
  • Weight: 3.3 kg
  • Incl. IR remote control
  • Optional Extendable with Ethernet card (IF-100E) for external control via network (Telnet) (Ethernet card not included)

Further Information

Design 19" / 1U
mp3 Compatibility Yes
Digital Output No
Master Tempo No
Anti Shock Yes

These are other customers' choices:

Customers who looked at this item have bought these:

Tascam CD-400U DAB
58% bought this exact product
Tascam CD-400U DAB
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
£325 Add to Basket
Tascam BD-MP1
8% bought Tascam BD-MP1 £277
Denon Professional DN-500 CB
7% bought Denon Professional DN-500 CB £185
Tascam CD-500B
6% bought Tascam CD-500B £389
Denon Professional DN-500BD MKII
4% bought Denon Professional DN-500BD MKII £285
Our most popular Player
12 Customer Ratings
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.3 /5
  • handling
  • features
  • sound
  • quality
Total
handling
features
sound
quality
Interesting and functional
Manuel Perrotta, 02.04.2020
Interesting piece of hardware with a lot of possibilities. Still discovering functions day by day... little bit slow in reading cds but overall reliable also in rack use
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Solider Multimedia Player mit kleinen Schwächen im Detail
Bassclarinet, 07.03.2019
Den CD-400U DAB habe ich mir als Zuspieler für einem klassischen analogen Vollverstärker gekauft - das ergibt eine komplette Stereoanlage. Prinzipiell tut der Tascam das, was ein erheblich billigeres Consumergerät (ein CD Receiver) vorher auch tat, nur mit dem entscheidenden Unterschied, dass der Tascam seinen Job wesentlich besser und zuverlässiger erledigt.

Das heisst: das CD Laufwerk arbeitet zuverlässig und leise, ohne Aussetzer. CDs werden schnell eingezogen und ausgeworfen, nur das Einlesen der TOC ist recht langsam. Warten muss man trotzdem nicht, man kann die CD einlegen und sofort Play drücken, die Wiedergabe beginnt dann sobald die TOC eingelesen ist. Dummerweise vergisst der CD Player eben diese wenn man zwischendurch zu einer anderen Quelle wechselt, und die Einleserei beginnt wieder von Vorne.
CD-Text wird leider auch nicht unterstützt, obwohl das Display es ja hergeben würde.

Lesen vom USB Stick und SD funktioniert gut, MP3 und WAV 16bit, 44 und 48 kHz werden unterstützt. Etwas irritierend ist es, dass WAV 24 bit nicht unterstützt werden, es somit nicht möglich ist, die SD Karte aus zB einem Tascam DR100 kurz abzuhören, wenn die Aufnahme in 24 bit gemacht worden ist. Auch hier gilt: bei der Quellenumschaltung vergisst der CD-400U DAB alles und liest den Datenträger neu ein, was, je nachdem, wie viele Dateien auf dem Medium sind, schon mal länger dauern kann.

Die Dubbing-Funktion ist auch sehr nett, man kann damit eine CD auf USB "rippen", fertig als MP3 (bis 320kbit/s). Auch hier wäre es schön, wenn CD-Text unterstützt würde, und diese Infos in den MP3 Dateien hinterlegt würde. So muss man nach dem Überspielen manuell am Computer die Dateien umbenennen und die Tags setzen, und dann kann man auch gleich die CD am Computer rippen.

Der FM Receiver ist recht empfindlich - so findet der automatische Suchlauf von 88 bis 96 MHz schon mehr als 20 Sender, was dann ein manuelles Suchen und Speichern nötig macht - es gibt nur 20 Speicherplätze, und wenn die voll sind, stoppt der Suchlauf eben. Schön wäre es wenn die 20 stärksten Sender gespeichert würden, aber das ist ein Luxusproblem was ich eher ganz unten auf der Prioritätenliste stehen habe.

Beim DAB Empfänger ist noch Luft nach oben. Umschalten und Sendersuche ist eher träge, hin und wieder bleibt der Suchlauf einfach stehen. Einen automatischen Suchlauf gibt es nicht, und manuelles Suchen und Speichern ist fummelig. Ach ja, und mit der originalen Firmware stürzt das Gerät dann auch öfter ab. Das Update auf die aktuellste Firmware ist unbedingt vonnöten, dazu später noch mehr.

Bluetooth: Pairing ist schnell, und anschliessendes Wiederverbinden ist auch schnell. Letzteres funktioniert sogar wenn eine andere Quelle selektiert ist, und beim Umschalten auf BT ist die Tonausgabe sofort da - super! Der aptX Codec wird offiziell unterstützt, und laut meinem BT Sender sogar der aptX-LL (Low Latency) Codec - Danke Tascam! Leider zeigt der CD400 nicht an, welcher Codec aktiv ist, welche Samplingfrequenz oder welches BT Gerät gekoppelt ist. Dafür lässt sich - AVRCP Protokoll sei Dank - das BT Gerät steuern (Play/Pause/Stop/<</>>).

Firmware: Wie so oft ist die erste Version eher fragwürdig, und wirkt auf mich wie mit heisser Nadel gestrickt. Updates sind bisher bei Tascam immer ganz easy gewesen, leider nicht so beim CD400. Die ZIP-Datei mit der Version 1.12 auf der Tascam Webseite enthält 2 Binärdateien, wovon aber nur eine passt. Dia detaillierte Anleitung gibt aber nicht an welche Datei die Richtige ist, und installiert man die falsche Version, kommt nach dem Neustart nur noch die Meldung "MCU Update Finished", und das war es dann. Der Tascam Support hat auf meine Anfrage diesbezüglich auch nicht geantwortet. Sowas habe ich bei den anderen Tascam Geräten noch nie gesehen, und auch der Support war schon mal besser.

Fazit: Ein gut verarbeitetes Gerät, was seine Grundfunktionen gut erledigt, aber leider noch nicht ganz zu Ende gedacht wirkt. Es nur Kleinigkeiten, wie zB das "Vergessen" der TOC bei der Quellenumschaltung, CD Text oder Codec Info, dich ich als langjähriger Benutzer von Tascam Produkten vermisse. Vielleicht geht ja noch was mit Firmware-Upgrades.
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
fr Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
Inacceptable pour une utilisation broadcast !
Fabrice33, 17.11.2020
Au départ une excellente idée, réunir un lecteur de cd, de clé usb, de carte sd et une radio Dab+/FM.
A l'arrivée, un lecteur de cd très lent, gros problème avec la lecture des clés usb, (visualisation des fichiers une fois sur deux... diffusion des titres aléatoires...), radio vraiment pas sensible, déjà que le dab+ c'est pas terrible...
Bref inacceptable pour une utilisation broadcast !
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
de Original review (Show translation)
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Total
handling
features
sound
quality
zuverlässiges Arbeitstier mit sehr guter Wiedergabe (Sound)
klangeskort, 24.04.2020
robustes, nicht zu schweres Gerät (gerade im Rack_Case für mich relevant), welches hervorragend klingt!
pro: die Vielzahl der Features (Playback wird einem auf CD gegeben, ich packe die Dateien fix auf meine Festplatte, gebe die CD zurück und wird nicht vergessen, sowohl Bluetooth als auch USB-Einlesen funktioniert hervorragend) - somit für alles gewappnet
soweit können auch alle grundlegend gängigen Formate abgespielt werden

con: Die Einrichtung des Radios/DAB sowie das rippen von CDs in MP3 auf einen USB-Stick ist recht umständlich zu bedienen, man sitzt eine Weile vor dem Manual und muss es dreimal machen, damit man das Live auch fix hinbekommt (ein_e Kolleg_in wäre ohne Handbuch spontan aufgeschmissen)
leider kommt es bei Live-Events, insbesondere Outdoor manchmal zu leichten Erschütterungen/Vibrationen, gerade wenn jemand an den anderen Rack-Teilen oder Mischpult hantiert - das CD Laufwerk springt dann manchmal (und es gibt bereits sehr fähige Anti-Shock-Laufwerke
Helpful · Not helpful · Report
Report rating…

Do you believe this rating to be inaccurate or unacceptable for some reason?

Send report
£325
Free shipping and excluding VAT
Available immediately
Available immediately

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
Share This Product
Your Contacts
Phone: +49-9546-9223-441
FAX: +49-9546-9223-24
Phone: +49-9546-9223-35
FAX: +49-9546-9223-24
Youtube
 
 
 
 
 
Online Guides
CD-Decks
CD-Decks
There is a wide selection of units to choose from in both single and double player format and a large range of prices.
Online Guides
DJ Setups
DJ Setups
DJing has rather murky origins, and there are many people who claim to have been the first to mix two records together.
 
 
 
 
 
test results:
* The prices shown exclude VAT and are valid as long as stocks last. Please click here for international shipping rates. We do not accept liability for typographical errors or inaccurate information of any kind. All invoices will be issued in GBP.
Recently Viewed
iZotope Community Appreciation Bundle

iZotope Community Appreciation Bundle (ESD); plug-in bundle; contains 11 essential tools for audio editing and creative music production; consists of Nectar Elements, Neutron Elements, Ozone Elements, RX Elements, BreakTweaker, Stutter Edit 2, Iris 2, Trash 2 as well as Exponential…

3
(3)
Recently Viewed
DSM & Humboldt Simplifier DLX Amp/Cab Sim

DSM & Humboldt Simplifier Deluxe Amp/Cab Simulator; Effects Pedal for Electric Guitar; Pre-Amp, Power-Amp and Cab-Simulator; all Analog 0 Watt Dual Channel Amp, with Cab Simulator, multistage Reverb, and versatile connectivity options; All, in an extremely small format; 2 Studio…

2
(2)
Recently Viewed
Quilter Superblock US

Quilter Superblock US, Solid State Pedalboard Amplifier for Electric Guitar; Three Classic US Amplifier voicings: 60 Tweed, 62 Blonde & 65 Black; comparable power to a 25-Watt Tube Amp when powered by the supplied PS-24 Power Supply or 1 Watt…

Recently Viewed
Blackmagic Design Web Presenter HD

Blackmagic Design Web Presenter HD; All-in-one streaming solution; hardware streaming engine for direct streaming via Ethernet to YouTube, Facebook, Twitter and more; stream to the internet using Ethernet or connect a 5G or 4G phone to use mobile data; built…

Recently Viewed
Casio CT-S1BK

Casio CT-S1BK Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Recently Viewed
Polyend Tracker AE Legowelt

Polyend Tracker AE Legowelt; Limited Artist Edition; individual design; incl. orig. project files and sample packs;, Stand Alone Hardware Tracker; Step Sequencer & Song Arranger; Sampler (Forward, 1 Shot, Backward, Ping-Pong); Granular Synthesizer; Wavetable Synthesizer (compatible with Ableton Wave and…

Recently Viewed
RAV Vast D Major red

RAV Vast2 D Major red edition, D3/ G3, A3, B3, C#4, D4, E4, F#4, A4, Handpans-inspired steel tongue instrument, 2mm Steel, diameter 51cm, hight 17cm, weight 5,9kg, incl. bag

2
(2)
Recently Viewed
Austrian Audio Hi-X65

Austrian Audio Hi-X65; open studio headphones; circumaural; All metal hinges and bow for maximum durability; foldable construction for easy transport; frequency range: 5Hz to 28kHz; sensitivity: 110 dBspl/V; THD (@ 1kHz):

39
(39)
Recently Viewed
Blue Microphones Yeti Blackout

Blue Microphones Yeti Blackout; Multi-Pattern USB Kondensatormikrofon für Recording und Streaming; three 14 mm condenser capsules with four different polar patterns; polar pattern: cardioid, figure-eight, omnidirectional, stereo; frequency range: 20Hz - 20kHz; max. sound pressure: 120 dB (THD: 5% 1…

3
(3)
Recently Viewed
Universal Audio UAFX Golden Reverberator

Effects Pedal Stereo reverb, With spring-, plate- and vintage digital effects, True or buffered bypass, Presets can be stored, Additional effects available to download, Live/Preset mode, Dual processor UAFX engine, 2 Inputs: 6.3 mm jack (input 2 for stereo…

2
(2)
Recently Viewed
Thomann Cats Kalimba Brown

Kalimba Made of Mahogany, 17 Tines tuned in C major, Sound hole in the shape of two cats, Colour: Brown, Includes strong case, tuning hammer, and cleaning cloth

Recently Viewed
Polyend Tracker AE Pete Cannon

Polyend Tracker AE Pete Cannon; Limited Artist Edition; individual design; incl. orig. project files and sample packs;, Stand Alone Hardware Tracker; Step Sequencer & Song Arranger; Sampler (Forward, 1 Shot, Backward, Ping-Pong); Granular Synthesizer; Wavetable Synthesizer (compatible with Ableton Wave…

Give Feedback
Feedback Found an error or want to give us feedback about this page?

We're looking forward to hearing from you and aim to solve any problems as soon as we can.