TAD CTS 500K LS Spl. P/P VAT Pot

2

Potentiometer for Guitar and Bass

  • CTS-PL-500KA-LK
  • Resistance curve: vintage audio taper (30%)
  • Manufactured to the highest quality standards possible by CTS
  • The "Vintage Audio Taper" resistance curve of these potentiometers ranges between a standard logarithmic and a linear potentiometer for a more natural control behaviour
  • Built-in push/pull switch
  • Resistance: 500 kOhm
  • Shaft: fine grooved slotted shaft (24 teeth for US guitars and pot knobs)
  • Thread length: 19 mm
  • Thread diameter: 9.5 mm
  • Shaft diameter: 6 mm
  • Housing diameter: 23.8 mm
  • Incl. washer, lock washer and nut
Available since December 2022
Item number 557847
Sales Unit 1 piece(s)
Design Split Shaft
Resistance Value 500 kOhms
Thread Length 9,5 mm
Tandem Poti No
Push/Push No
Solderless No
shaft type grooved
£10.40
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 2.05. and Friday, 3.05.
1

2 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

2 Reviews

google translate ro
Unfortunately there was an error. Please try again later.
R
Cts push pull
Ricirock 22.11.2023
Ce ar mai fi de spus,!? Cts. Ma înțeleg foarte cu ele, mi-ar place sa fie push push
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Macht was es soll, aber mit minimalen Abstrichen
The_Seer96 29.12.2023
Ich habe mir mit dem CTS 500K eine Gitarre so umgebaut, das ein P90 und ein Humbucker Dank Splitting zu einer leicht ähnlichen Klang-Konstellation führen, wie bei einer Telecaster. Nur zwei Humbucker ohne Spltting war mir auf Dauer doch zu langweilig in Sachen Klangvielfalt.
Das Endresulltat kann sich sehen lassen: Durch das CTS Push-Pull-Poti wird nun der Humbucker wunderbar durch Ziehen am Regler getrennt. Der Einbau war Dank Wiring-Diagrammen im Internet auch für einen Laien wie mich machbar. Man muss sich halt trauen und einen Lötkolben mit einer feinen Spitze haben, da zwei Lötpunkte auf einer Mini-Leiterplatte gesetzt werden müssen.
Ich bin klanglich sehr zufrieden damit. Das Poti nimmt erst im letzten Drittel die Höhen deutlich zurück. Davor werden hauptsächlich beim Runterdrehen eher die Mitten herausgefiltert.

Wer es nicht mag: Das Poti ist beim Drehen eher schwergängig und dadurch nicht mit einem Finger angenehm während des Spielens zu drehen. Wer das häufig macht, sollte ein anderes Poti wählen. Außerdem gibt es beim Pull ein kleines Geräusch. Mich stört beides nicht, aber zu einem Punktabzug führt es dann doch.
Vorausgesetzt die Haltbarkeitsdauer ist im normalen Bereich, dann bin ich sehr zufrieden mit dem CTS und empfehle es weiter.
quality
0
0
Report

Report