Schlagwerk TC22 The Chick

1

Percussion Add-On

  • Generates a "chick" sound
  • Simple mounting with hook-and-loop and magnetic fastening
  • Versatile use e.g. on Cajon and Handpan
  • Magnetically attaches to all Schlagwerk handpans
  • Material: multi-layer birch and fabric tube
  • Dimensions approx. 23 x 5 x 1 cm
  • Made in Germany
Available since November 2023
Item number 579775
Sales Unit 1 piece(s)
Type Cajon Addon
£31
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 2.05. and Friday, 3.05.
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
k
Bin begeistert
knadert 23.02.2024
Ich hatte mir das Teil mal mitgenommen, um es, wie beschrieben, oben auf der Sitzfläche der Cajon (Vorderkante) festzumachen. The Chick hat bei mir aber ziemlich schnell eine andere Funktion bekommen, nämlich als Shaker (klingt super) und als HiHat-Ersatz. Wenn man eine Fußmaschine für die Base der Cajon nutzt, dann einfach in die rechte Hand The Chick legen und ihn auf dem Oberschenkel wie eine HiHat spielen - echt optimal. Wenn man die Cajon nur mit den Händen spielt, dann macht es natürlich Sinn, The Chick auf der Cajon (wie oben beschrieben) anzubringen - damit lassen sich auch schöne Zusatz-Effekte erzeugen. Also wirklich ein sehr vielseitiges Tool, das ich immer mit dabei haben werde... Übrigens habe ich The Chick auch mal am DrumSet versucht anzuwenden und siehe da, mit den Magneten kann man The Chick auf einem Tom (bei mir 10er) am Rand befestigen und dann schaut selber mal, was man damit so alles machen kann - natürlich nichts für brachiale drummer...
quality
0
0
Report

Report