Boss TU-03 Clip Tuner

63

Tuner

  • Compact and easy-to-use chromatic clip tuner and metronome
  • Fast and precise tuning with five different modes
  • Advanced metronome functionality with a built-in speaker and numerous pattern / beat variations
  • Tuner: Voice range: A0 (27.5 Hz) - C8 (4,186.0 Hz)
  • Reference frequency: A4 = 430 Hz - 450 Hz
  • Voice accuracy: +/- 1 cent
  • Vocal Modes: CHROMATIC / GUITAR / BASS / Violin / UKULELE C
  • Flat tuning: up to 2 semitones lower
  • Metronome: Tempo: 30 - 250 BPM
  • 8 Rhythms
  • 10 Beats
  • Dimensions (W x D x H): 66 x 42 x 35 mm
  • Weight: 40 g
available since September 2018
Item number 446967
sales unit 1 piece(s)
Chromatic Yes
Display LCD
Integrated Microphone No
Integrated Metronome Yes
PSU Connector No
Design Clip On
Special Features non
Dimensions 66 x 42 x 35 mm
Weight 30 g
Show more
£16.90
Including VAT; Excluding £8 shipping
In stock
In stock

This item is in stock and can be dispatched immediately.

Standard Delivery Times
1
AB
perfect fit for everyday use
Alex Basana 26.01.2021
slighlt small for big hand/fingers but
perfect for all those looking for a swiss-knife
for daily use
features
quality
handling
0
0
Report

Report

TL
The Boss!
The Laird 03.12.2019
Nice combo Tuner/Metronome in a clip. Clear readable orange display which flashes green when the note is properly tuned.
Top product
features
quality
handling
1
0
Report

Report

S
Not as accurate as hoped
Srki 01.09.2022
I expected more accuracy from Boss/Roland, but it turns out my Android app has better tuning results....
features
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Na
Mega gutes Stimmgerät!
Nicolai aus R. 11.12.2019
Ich habe nach einem Stimmgerät mit (hörbarem) Metronom gesucht für das Üben klassischer Stücke auf der klassischen Gitarre, welche ich im Hauptfach studiere. Ich liebe das Praktische - die Gitarre schnell greifbar und dann alles dort -> Stimmgerät mit Metronom, Noten vor mir auf dem Notenständer. Das Stimmen an sich funktioniert sehr genau und die Metronomeinstellungen sind vielfältig. Ich benutze bisher nur die simpelste Einstellung davon: Viertelnoten mit der Takteinstellung 1/4 -> Dadurch hat man die Betonung "tak, tak, tak, tak..." was ich top finde, dass das wählbar ist. Wählt man einen 4/4 Takt so hätte man beispielsweise "Tik, tak, tak, tak". Durch diese Wahlmöglichkeit und auch durch das mögliche Einstellen der Lautstärke kann man es sehr unaufdringlich einstellen, was mir auch wichtig war, vor allem für die klassische Gitarre. Spielt man lauter, beispielsweise auf einer Western, reicht die Lautstärke auch dicke. Die Bedienung ist sehr gut durchdacht. Die Knöpfe sehr leicht zu bedienen, trotzdem ein angenehmer Widerstand. Also ich bin definitiv begeistert und kann es sehr weiter empfehlen!
features
quality
handling
2
0
Report

Report