1 Commentaire

Ernie Ball Paradigm Beefy Slinky 11-54

Expédition estimée le Lundi, 6.05.
Smooth at first
E.P.Alex 28.08.2019
I generally use Elixir coated strings, but it was hard to find 11-54 Elixirs.

It felt very good out of the package, and several days after putting them on my guitar. Not as smooth as Elixirs, but still quite smooth. They felt too premium to feel like non coated strings, but less "coat-y" than Elixir ; which, can be a good compromise.
However, after 2 weeks, they started to lose their smoothness, and started to feel like regular strings.
They also started to corrode a tiny bit few weeks later.

But still good sound and feel, very resistant.

Bonnes cordes pour les accordages graves.
Eidunn 03.02.2020
Utilisées sur une guitare avec un diapason de 25.5 accordée en C standard.
Longévité de plusieurs mois en jouant régulièrement. Après un à deux mois l'usure est suffisamment moindre pour répéter. Néanmoins le son est trop altéré pour aller en studio ou pour faire des concerts.
La 3ème corde manque de brillance par contre. Peut être pourrait elle être remplacée par une corde de 20 au lieu de 22.