Hofa IQ-Series DeEsser

5

Vocal correction Plug-in (Download)

  • New tool for editing and altering detrimental sibilant sounds/noises with vocals or in the total mix
  • Speech recognition for the natural reduction of louder sibilants
  • Intelligent management of high frequency signal parts
  • Control aggressive frequencies, whether they occur in vocals, speech, instruments or mixes
  • Natural sound despite strong reduction
  • Offers four working modes: Wide as standard for Vocal-Track-De-Essing, Dark for bright vocals, Peak alters hissing and resonant sounds, Bus for mix groups, mastering, stems but also with unbalanced vocal & instrument sounds
System Requirements
  • Shipping Format: E-Mail
  • License validity: perpetual
  • Copy Protection: Online Activation, USB-Stick
  • Simultaneous Activations: 2
  • Windows: from 7
  • Mac OS (64 Bit): from 10.8
  • add. System requirements: none
Supported Formats
  • Stand-Alone-Software
  • AAX native 64-Bit
  • AU 32-Bit
  • AU 64-Bit
  • VST2 32-Bit
  • VST2 64-Bit
available since October 2016
Item number 393341
sales unit 1 piece(s)
Los artikel / bundelartikel Los artikel
Delay No
Dynamics Yes
Effect Filter No
Encoder/Decoder No
Equalizer No
Guitar amps/-effects No
Metering / Analysis / Correction No
Modulation Effects No
Multieffect / Plugin-Host No
Overdrive/Distortion No
Preamp / Saturation No
Psychoacoustic tool / Enhancer / Exciter No
Restauration No
Reverb No
Special FX No
Summer / Mixing Consoles No
Tape Simulation No
Pitch Shifter / Harmonizer / Timestretching No
Transient Processing No
Vocoder / Vocal effect No
Mastering Tools No
Hardware Controller No
Download 1
£83
incl. VAT
Available immediately
Available immediately

We can send you a download license immediately once you have purchased this product.

Standard Delivery Times

5 Customer ratings

4.6 / 5

handling

features

sound/quality

computer utilisation

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
LF
Für mich der DeEsser
Leo F 22.09.2016
Nachdem ich diesen DeEsser erst einmal ausgiebig als Demo getestet habe, habe ich mich nun für Ihn entschieden. Die Bedienung ist sehr einfach und man kommt bereits mit den Voreinstellungen und einer Anpassung des Threshold schnell zu überzeugenden Ergebnissen. Andere DeEsser können sicherlich ähnlich gut arbeiten, aber bei denen muss ich meist viel länger an einer passenden Einstellung herum schrauben. Das kann natürlich auch an mir liegen :-).
Wer tiefer einsteigen möchte kann in einem manuellen Modus auf mehr Parameter zugreifen, aber in der Regel benötige ich das nicht.
Natürlich kann man auch diesen De-Esser fehl bedienen und dabei aus einem Sänger ohne Sprachfehler einen "Lispler" machen. Auch hier gilt: nicht übertreiben.
Ich kann jedem empfehlen auf der HOFA Seite eine Demoversion herunterzuladen und selbst zu testen.
features
handling
sound/quality
computer utilisation
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Effektiver Problemlöser
Marc_E 12.09.2020
Das Gerät begeistert als effektiver Problemlöser, der dank seiner durchdachten Bedienung schnell und einfach überzeugende Ergebnisse liefert. Das Werkzeug wird seinem Anspruch als ‚natürlicher De-Esser‘ voll und ganz gerecht, denn selbst drastische Korrekturen klingen erstaunlich unauffällig. Während das Audiosignal bei vielen anderen De-Essern an Höhenglanz verliert, bleibt dieser bei dem HOFA-Plug-in erhalten.
features
handling
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

google translate pl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Hofa IQ-Series DeEsser
Czwartyk 29.02.2020
Skuteczny deEsser bez artefaktów !
features
handling
sound/quality
computer utilisation
0
1
Report

Report