Zildjian 22" K-Series Ride

5
100% jämförbara cymballjud inspelade med vår exklusiva Cymbot

Ride Cymbal

  • Size: 22"
  • Series K
  • Traditional finish
  • Played by Dave Buckner, Elvin Jones, Billy Martin, Greg Morrow, Zak Starkey and others
Tillgänglig sedan Juni 2007
Artikelnummer 158843
försäljningsenhet 1 Styck
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B20 Bronze
6 599 kr
Gratis frakt inklusive moms
I lager om 5-7 veckor
I lager om 5-7 veckor

Denna artikel förväntas i lager inom kort och kommer då att skickas ut omgående.

Information om leveransen
1

5 Kundbetyg

4.8 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

2 Recensioner

google translate gb
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
ST
The Ride Cymbal
STEFANOS TZOVARAS 18.03.2023
This is by far the best all around cymbal you can get from zildjian. Totally new lathing and hammering. Perfect and focused stick with warm overtones and great sounding bell. Well done Zildjian
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
K
Mein Traumride
Kolrotada 14.08.2014
Als ich zum Thomann gefahren bin wollte ich eigentlich gar nichts kaufen, aber wie es so kommt habe ich das Ride angeschlagen und ich musste es einfach haben. Für mich das perfekte Ride. Es hat einen klaren Anschlag, jedoch mit einem sehr angenehmen Rauschen und dadurch auch nicht zuviel Ping. Bei dauerhaftem heftigeren anspielen schaukelt es sich schön zu einem Klangteppich auf, ohne dass jedoch der Anschlag untergeht. Außerdem lässt es sich trotz der 22" noch sehr gut crashen. Auch die Glocke hat mich durch ihren sehr klaren Klang begeistert. Alles in allem für mich das perfekte Ride und auch wenn die Geschmäcker verschieden sind kann nur jedem empfehlen es einmal anzuspielen.
ljud
hantverkskvalitet
3
1
Anmäl recension

Anmäl recension

Passande från YouTube