Zildjian 18" K-Custom Session Crash

8

18" Session Crash

  • Regular model
  • Designed by and with Steve Gadd
  • Deep, dark sound with a fast sustain
  • Steve Gadd's favourite crash cymbal
Tillgänglig sedan Maj 2004
Artikelnummer 169214
försäljningsenhet 1 Styck
Hand Hammered Cymbal Yes
Finish Regular, Traditional
Alloy B20 Bronze
4 699 kr
Alla priser inklusive moms
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Gratis frakt. Beräknad leverans mellan Tisdag, 23.04. och Onsdag, 24.04.
1

8 Kundbetyg

4.9 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

ljud

hantverkskvalitet

4 Recensioner

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
B
Wow - magisch!
Boris0304 15.08.2013
Spiele seit Neuem nicht mehr die Zildjian K-Serie (14,16,18,20"), die mir jahrelang treu zur Seite stand bzw. auf den Cymbal-Stands hing, sondern habe nach langem Herumprobieren in alle Richtungen der K Custom Serie den Vorzug gegeben.
Das war eine gute Entscheidung für mich, die K Custom bringt noch mehr Klang und noch mehr Facetten.
Neben einer K Custom 14" Dark HH habe ich ein 21" K Custom Special Dry Ride und dann die 16" und 18" K-Custom-Session Crashes um die es hier geht.
Verglichen mit den K-Custom Fast und Regular aber auch Dark Crashes ist der Sound noch runder, weicher, wärmer und tiefer. Die Glocken klingen richtig gut, erstaunlicher Weise auch beim 16er.
Egal womit und wie laut oder wie leise man die Becken spielt oder gar nur streichelt - und sei es mit den Händen - sie klingen... sie klingen einfach immer gut.
Antesten!
ljud
hantverkskvalitet
2
0
Anmäl recension

Anmäl recension