Kundcenter-inloggning
1 479 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
Tillgänglig
Tillgänglig

Denna artikel finns i lager och kan skickas ut omgående.

Information om leveransen
Leverans beräknas mellan Tisdag, 7.12. och Onsdag, 8.12.
S
Priset motsvarar kvaliteten
Studemaskolan 20.02.2020
Vi använder gitarrerna till barn i ålder 12-16 år. Efter vi har kollat en sådan gitarr köpte vi flera stycken C40 till vår skola. Gitarren är absolut värd de pengarna man betalar för den (relativt priserna vi har självklart).

Jag är ganska nöjd med ljudet av gitarrerna. Speciellt efter vis tid (när träet torkar ordentligt) börjar den låta ganska bra. (Igen: låter bra i den nivån av gitarrer. Man kan inte jämföra den med seriösa instrument).

Vad som jag är lite missnöjd med är "bekvämlighet". Gitarrerna är inte bekväma att spela på som Catalun C81, en annan gitarr som vi också har. Det här är väldigt viktigt för barn och tonåringar för att de bryr sig inte så mycket om ljudet utan vill lyckas att spela något.
Framförallt det handlar om action. Det blir lite jobbigt för eleverna att ta ackord. Och det går inte att justera det med enkla metoder (som man kan göra på C81) utan man ska slipa stallben för förminska avståndet mellan gitarrens hals och strängar.

Förutom det gitarren är och rekommenderad.
funktioner
ljud
hantverkskvalitet

GB
Jättebra gitarr
G. B 04.12.2016
Tillsammans med Fender Educational är dessa de bästa på marknaden i den prisklassen. Fixar man en bred hals så skulle jag gå på denna, om inte så gå på Fendern
funktioner
ljud