Vic Firth SD10 Swinger Maple -Wood-

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
W
Vic Firth SD10 Swinger Maple -wood-
Wiman 23.04.2018
Fantastiska Stockar!!
Snabba, ligger rätt i handen men hållbarheten går att diskutera

Jag använder dessa stockar mestadels till rock n' roll men även jazz/bigband jazz.

Jag gillar dessa för dem har bra studs. Stocken i sig är mjuk och ger ifrån sig bra ljud på trummorna samt cymbalerna.
Vill man ha stockar som är snabba ska man använda dessa!

Minus med stocken är att hållbarheten är varierande. Vissa par håller väldigt bra och länge medans andra kan gå av på mitten efter väldigt lite spelande. Jämfört med Vic Firth 5B som oftast känns oförstörsbara fram tills en har flisat ut dom till tandpetare tjocklek så kan Vic Firths SD10 Swinger ibland falla i det ledet. Har exempel då jag spelat på dessa stockar och efter några få speltillfällen så har stocken spruckit på mitten. vilket är ett stort minus. Dock så vägs det upp av handlingen stockarna har att erbjuda med dess lätta vikt, schyssta tjocklek som ligger bra i handen och pris.

Summering:
Vic Firth SD10 är stockar för de som söker den perfekta balansen mellan studs, lätta stockar, klar klang för cymbaler & trummor och snabbheten dem har att erbjuda!