TritonAudio FetHead

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Bra preamp för passiva mikrofoner
Per Ängkvist 19.02.2021
Köpte den här för att använda med bandmikrofoner. Ger en liten men ändå noterbar förbättring av ljudet från min Royer R-10. Tror att förbättringen kommer märkas mer på volymsvaga instrument men har ännu inte hunnit testa så mycket.

L
Bra design och kvalitet!
Lowecleja 22.07.2021
Beställde denna då min Shure SM7B krävde en preamp för att förstärka gainen. Den är smidig, liten, tålig och enkel att använda och funkar säkert prima också om man skall ut och spela live då man (enklast) endast kopplar in den rätt in i mikrofonen med ena änden och den andra kopplar man in XLR kabeln. Vill man verkligen att den skall vara osynlig tror jag det går att ha den mellan två xlr kablar men detta är min setup, som jag misstänker är hur det var tänkt att den skall användas. Storleken gör att den är som en liten adapter i samma bredd som XLR kontakten som knappt märks just därför också säkert bra live. Dock så känns det som att just min mikrofon (som är ökänd för att ha extremt låg output) skulle fungera bättre med en preamp som ökar gainen ännu mer, men vet ej om det ens finns att köpa. Men det var ändå tillräckligt för mina ändamål och som tur är kunde jag vrida upp tillräckligt på ljudkortet. OBS! Kom ihåg också att även om din mikrofon är dynamisk så krävs fantommatning när denna används så se till att det finns tillgängligt! Väldigt bra kvalitet blev det till mina inspelningar, nöjd med köpet!

PT
Funkar
Pleased To Meet You 22.09.2021
Köpte två till Röde Podmic. Skönt med marginaler (+29dB) och jag upplever ingen försämring av ljudkvaliteten. Inte heller jättestor skillnad i brus men det är säkert större skillnad om signalnivån in är låg, exempelvis att någon talar ovanligt tyst (inte tyskt :) )

T
TR_KR 19.05.2020
Jag köpte denna för att jag har en UR22C som har sämre kvalité på sina mikrofonpreamps. Så det jag gjorde var att jag beställde en FetHead. Nu kan jag driva min SM7B med betydligt lägre gain. Jag har den omkring 45% vilket jag ändå får säga är betydligt bättre än hur det är utan.

Den är liten men det ska tilläggas att beroende på hur du monterar din mikrofon så blir det en förlänging av din XLR-port på mikrofonen på ca 10 cm. Detta gör att du får överväga hur du bäst placerar in den.

Den är gjord i en solid konstruktion och med både metall och plast och båda sidorna (hona och hane) sitter stabilt i det som den är inkopplad i.

s
Bra ljud för en billig slant
skurtbert 13.12.2020
Jag skaffade denna för att byta ut en dyrare variant från en annan tillverkare då den plockade upp nån obskyr radiosignal.

Denna var nästan halva priset och mindre brus och eller andra störningar. Färgen är inte så vacker kanske, om man bryr sig om det :)

EH
Gör sitt jobb
Erik Holmberg 04.01.2021
Har inte testat någon motsvarande produkt men tycker att denna är kanon! Den gör att jag kan minska gain och ändå få en bra signal in i mixern! Använder denna vid inspelning av podcast med mycket bra resultat.

MS
Great product
Mike Soderman 02.11.2021
Fantastic! Note that it doesn´t not have to be plugged into the mic, you can place it between your interface and XLR cable aswell.

A must have
SCNEC 11.04.2019
I now own two of these babies and they both perform as advertised.

They're among the cheapest on the market, WELL over half the price of a cloudlifter and yet they perform just as well. I'm using them to power sm7b and other dynamic microphones with a USB audio interface that otherwise would have too high of a noise floor.

The fact that you have the choice to plug it directly into the mic as it's an in-line device has the benefit of not needing an extra XLR cable.

There's not much else to say about it really. It does what it's supposed to and it does it well, without breaking the bank.

Kanon!
Musserasmus 14.02.2020
Finns många varianter på marknaden. Valde att testa denna på grund av det fördelaktiga priset. Jag blev inte besviken. Den gör jobbet precis som den ska. Snart får det bli en till ;)

T
Gör vad den ska
Thdrm 12.03.2021
Använder den för att förstärka signalen från en Rode PodMic så jag slipper maxa gain på alla enheter jag kopplar den till. Gör vad den ska!