12442 Kundbetyg
  • 1
4.3 /5
  • hantverkskvalitet
snickaren, 21.06.2018
Jag tänker börja med att (1) berätta om varför jag valde att köpa produkten, (2) vad som är bra och kanske dåligt med den.

Jag ville köpa produkten för att spela mina instrument med el. Jag ville inte köpa några dyra kablar om det var möjligt att få en bra sladd för ett billigt pris.

The sssnake IPP1030 gör sitt jobb lika bra som en dyr kabel. Den levererar ström så som du hade tänkt dig att en kabel gör.
Den ända nackdelen med de är att du får vara mer försiktig och ömtålig med de än vad du får vara med dyrare sladdar. Du ska försöka att inte dra i sladdarna så att ändarna sträcker sig, för det finns en stor risk att metallen innanför ändarna slitts av då, och att du får ludda ihop de så att elen ger signal igen.
Rapportera betyg

Uppfattar du det som att denna recension använder felaktiga fakta eller som stötande av någon anledning?

Cheap and cheerfull
RobLocksley, 25.08.2019
I use it for general gear connection, between synths or FXs that are not going to be dragged around or put stress on the connection.

I got a bunch of cheap cables and soon discovered the absolute neccesity of having a cable-tester.
These cheap cables can work flawlessly for years or just give up on you when you abuse the cable or pluggs. I would not count on these cables for stage use, only for stable use in studio or fixed positions in your rehearsal place.

It is a cheap, easy to repair cable. Not that many strands of copper in the line but as long as it carries the signal you should be fine.

Recomended for its price

hantverkskvalitet
Helt okej, men kommer inte köpa igen.
Jeppe Söderberg, 24.04.2020
Summa summarum: Sno en 50-lapp till från spargrisen och köp en bättre kabel än denna!

Själva funktionen på kabeln är det inget fel på. Tycker ljudet blir bra. Däremot så håller kontakterna på att skruva av sig själva vilket i längden blir väldigt drygt. Själva kabeln är av något slags gummi vilket fångar damm, hår och ludd i MÄNGDER. Grymt jobbigt! Har bytt ut dammsugaren mot denna kabeln, fungerar mycket bättre att städa numera. Skämt och sido, köp kabeln om du verkligen inte har råd med prisklassen snäppet över annars köp inte.

Gets the job done
Brakaton, 02.01.2021
It's a cheap but good cable. Does what it's supposed to do. I have been using it for 6 months and I haven't come across any problems with it.

If your thinking of getting it, do it. It's not like your losing any money on it.

Billig kabel
Firren, 12.07.2015
Helt klart den bästa kabeln att köpa och ha med till din basist i bandet, jag köpte ett gäng för som vi alla vet brukar basisten glömma kabel. Även perfekt att ha hemma när någon kommer och lirar, eller en kabel att skicka med när man sålt någon gitarr.

Verkligen inte högsta kvalité finns mycket bättre om man bara går upp en lite slant ifrån cordial exempelvis. Men helt klart bästa kabeln till din basist i bandet, eller som en backup kabel

03.04.2016
Jag köpte the sssnake IPP1030 för att kunna koppla min elgitarr med min förstärkare och kunna lira hemma.

Fördelar med denna telekabel är först och främst priset. Man får väldigt mycket kabel för pengarna. Man får det man betalar för, en budgetvariant som fungerar helt okej. Upplever att min gitarr blir bra förstärkt via denna telekabel och finner inga glapp i ljud eller teknik.

En nackdel med kabeln är det lilla höljet vid själva kontakten. Efter att ha använt kabeln ett tag gled detta hölje ner, vilket störde rent estetiskt - dock inte ljudmässigt. Men jag skulle säga att fördelarna väger upp nackdelarna!

Sammanfattningsvis skulle jag rekommendera denna telekabel till alla som vill ha en fungerande telekabel men samtidigt inte lägga en förmögenhet på den. Topp!

Mycket bra
Vincent Flores, 29.01.2021
Är mycket nöjd med dessa. De håller mycket bra även om jag utsätter dem för stryk!

hantverkskvalitet
Värt om du kan löda själv
LexiWarg, 12.01.2020
Gör sitt jobb, inga klagomål där. Ett stort plus är att man kan modifiera och laga dom själv då kontakten går att skruva upp, vilket blir ett måste när dom börjar glappa, och det gör dom kanske lite tidigare än man hade velat.

Men för priset är det helt ok, det finns inte mycket i den här prisklassen som är designat för att kunna lagas själv.

Bra sladd
Sture Slappsladd, 13.09.2020
Prisvärd.

Har rockat jävel på ett våldsamt sätt under några månaders tid, sladden har hållt för detta och används fortfarande.

Gedigen kabel
DamianGto, 12.09.2017
Jag använder denna för hemma bruk och har den i min mixer. Vilket den funkar super för.

Fördelar är att den är av bra kvalite. Den har en metall fjäder efter kontakten som avbelastar kabeln. Vilket är ett stort plus. Det är inte bli glapp där.

Nackdelen jag sett är att kontakten lätt skruvar upp sej, så man får skruva till den lite då och då. Går säkert att fixa det på något sätt.

Eftersom jag bara använder den hemma, så vet jag ej hur den fumkar på scen. Men den verkar vara av bra kvalite och jag får ej något oljud från den. Ser att någon klagat på oljud, men de får garanterat oljudet från sin gitarr eller deras utrustning. Vilket tyvärr är vanligt bland musiker, som inte har teknisk kunskap om vad de har.

Ordentlig kabel
Noyklas, 05.04.2021
Bra och ordentlig kabel! Fungerar som den ska, inte haft några problem.

Perfekt
Anders Jönsson, 30.04.2020
Har köpt mängder med olika Sssnake kablar. Funkar jättebra. Priset är outstanding. Använder kablarna i studio och live på scen. Sviker sällan.

hantverkskvalitet
Köp inte.. sätt pengarna på något bättre
hendfis, 20.06.2020
Ärligt talat, en kabel behöver inte ställas inför alltför många krav

Men denna är roligt hemsk, bara en massa oljud

hantverkskvalitet
OK kvalitet till lågt pris
16.08.2016
The Snake är en budgetkabel till budgetpris. Möjligtvis lämplig för övning hemma, och för utlåning, men inte för situationer där bästa möjliga ljud behövs. Som med så mycket annat får man vad man betalar för.

Har använt kabeln till och från i ett halvår, men alltid som sista val. Kabeln är tyvärr inte så väl isolerad, vilket är en nackdel när man vill spela högt och rent. För inspelning och liknande kör jag med andra kablar, men när jag skänkte den vidare till en bekant som ville pröva sin nya 10W förstärkare och halvaktustiska gitarr blev den mycket uppskattad.

Kabeln används bäst som patchkabel eller som reserv, och är för just de situationerna ett privärt alternativ.

Didn't work
Jörn887, 25.01.2019
I bought this for my son to use with his electric guitar, but it simply didn't work. No sound at all.

Surely nothing that can't be fixed with a soldering iron, but still disappointing.

Correct quality
NicoSv, 17.02.2019
The cable is not very thick, we'll see how long it holds. The connectors seem to be of better quality.

Funkar toppen
HobbyMusikern, 09.07.2019
Bra kvalitet och gör sitt jobb precis som man förväntar sig.

Good so far!
Danthegrand, 09.05.2019
Endast använt hemma men inga problem efter ett år av spelande.

Nja, sådär..
23.11.2014
Funkade toppen i några veckor till och från rep och gigs men nu har två av tre slutat funka. Den ena sprakar otroligt mycket så fort man rör i den och den andra har ingen signal alls. Så ja, om man behöver slit- och släng kablar kan man ju lätt köpa 100 stycken såna här, men om man vill ha en pålitlig gitarrkabel rekommenderar jag inte denna.

Väldigt bra kablar!
JoelNoja, 27.11.2020
Köpte flera av dessa och kan starkt rekommendera att andra ska göra detsamma! För priset är längden och kvalitén så blir det otroligt prisvärt!

Onlinus, 12.03.2019
Fungerar som det ska. Varken mer eller mindre.

Simpel och bra.
SwedishLastName, 03.06.2019
Gör precis vad den ska.

Prisvärd!
oobum, 29.09.2017
Trots att detta ändå klassas som en billig kabel, så känns den bra.

Den är mjuk, följsam, och kontakterna känns gedigna.

Helt klart värd sina pengar!

Inget vidare
16.01.2017
Riktigt billig slit och släng kabel. Den höll inte speciellt länge men den duger någon månad för hemmabruk iaf.
Inget jag skulle rekommendera för någon spelning då det kan börja glappa vilken sekund som helst.

What you could expect
29.12.2015
A cheap cord that works without any problems. Not the most fancy or best quality cord but for the money it is a very nice one. Probably not the one cord you would use at gigs or things like that but never the less a cheap and good cord that gives you what you would want to expect from that price.

35 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
Tillgänglig
Tillgänglig

Denna artikel finns i lager och kan skickas ut omgående.

Information om leveransen

Leverans beräknas mellan Fredag, 25.06. och Måndag, 28.06.

Dela denna produkt
Din kontaktperson
Tel +49-9546-9223-35
Fax +49-9546-9223-24
Tel +49-9546-9223-20
Fax +49-9546-9223-24
(2)
iZotope Community Appreciation Bundle

iZotope Community Appreciation Bundle (ESD); plug-in bundle; contains 11 essential tools for audio editing and creative music production; consists of Nectar Elements, Neutron Elements, Ozone Elements, RX Elements, BreakTweaker, Stutter Edit 2, Iris 2, Trash 2 as well as Exponential…

(4)
DSM & Humboldt Simplifier DLX Amp/Cab Sim

DSM & Humboldt Simplifier Deluxe Amp/Cab Simulator; Effects Pedal for Electric Guitar; Pre-Amp, Power-Amp and Cab-Simulator; all Analog 0 Watt Dual Channel Amp, with Cab Simulator, multistage Reverb, and versatile connectivity options; All, in an extremely small format; 2 Studio…

Fender SQ Affinity P Bass MN PJ OW

Fender Squier Affinity Precision Bass PJ Olympic White; Electric Bass, Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Neck Mount: Bolt On; Neck Form: C; Fingerboard: Maple; Inlays: Black Dots; 20 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 41,3 mm (1,63");…

XAOC Devices Moskwa II

XAOC Devices Moskawa II; Eurorack module; 8 Step Rotosequencer; 8 steps, each with CV control knob and on/off button; for each step programmable functions like slew (portamento), slew probability, gate/trigger probability; up to 8 gate/trigger pattern programmable for each step;…

Casio CT-S1WE

Casio CT-S1WE Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

Fender SQ Affinity Tele Lake Pl. Blue

Fender Squier Affinity Telecaster Lake Placid Blue; Telecaster Electric Guitar; Affinity Series; Body: Poplar; Neck: Maple; Fingerboard: Laurel; Neck Mount: Bolt-On; Neck Shape: C; Inlays: Pearloid Dots; 21 Medium Jumbo Frets; Nut: synthetic Bone; Nut Width: 42 mm (1,65"); Scale:…

Zhiyun WEEBILL-S Gimbal

Zhiyun WEEBILL-S Gimbal; Three-axis gimbal for DSLR and mirrorless system cameras; simple and safe handling thanks to new algorithms and stronger motors even for fast movements; compact dimensions make the gimbal the perfect companion for reportage and action shots; ergonomically…

Zhiyun Smooth Q3 Gimbal

Zhiyun Smooth Q3 Gimbal; professional 3-axis stabiliser for smartphones; integrated fill light with three brightness levels; gesture control and Smart Following for automated tracking of people in the field of view; panorama mode with "Magic Clone" function; ZY Cami app…

Blue Microphones Snowball iCE USB Black

Blue Microphones Snowball iCE USB Black; Plug 'n Play USB microphone for recording and podcasting; USB condenser microphone; polar pattern: cardioid; perfect for vocal and music recordings as well as podcasts; frequency response: 40 Hz - 18 kHz; sample rate:…

Behringer MIC300 Tube Ultragain

Behringer MIC300 Tube Ultragain; 1-channel tube preamp for Mic and Instrument; hand-selected 12AX7 tube; built-in limiter; 20dB pad; phase reverse switch; +48V phantom power; gain and output volume controls; LED meter; connections: XLR Mic-Input, Instrument-Input 6.3 mm jack balanced, XLR…

XAOC Devices Ostankino II

XAOC Devices Ostankino II; Eurorack Modul; expander for Moskwa II sequencer (item 521036); expands Moskwa II with CV inputs for Random Play, Slew, Probability, Transpose, Range, Clock Rate, First Step, Last Step; oputput for the internal clock signal; individual gate…

Casio CT-S1RD

Casio CT-S1RD Keyboard with Piano-Look - 61 touch-responsive keys, 64-note polyphony, AiX Sound Source, 61 sounds, Reverb, Chorus, Delay, DSP, Master EQ, Volume Sync EQ, connection to free Chordana Play For Keyboard App, Midi, transpose, metronome, midi record, headphone/line stereo…

ge feedback
Feedback Har du hittat ett fel eller vill ge oss feedback om denna sida?

Vi ser fram emot att höra från dig och kommer att lösa eventuella problem så snart vi kan.