Rode Wireless GO II

Beräknat utskeppningsdatum till Fredag, 26.04.
Vilket bra mikrofon system!
ANGR77 25.08.2021
Videofilmade en begravning i helgen (så här i covidtider)…och akustisken i kyrkor är ju aldrig bra för att kunna höra själva talet i predikan osv. Men att utrusta de två som skulle tala med varsin Rode Wireless Go II Mic gjorde susen. Kanonljud erhölls trådlöst…levererat direkt via wifi till en av kamerorna…och även en backup inspelning fanns lagrad direkt på själva Mikrofonen. (De har 4GB internt i varje mic…ca 7h inspelning i okomprimerat wave format, )

Rode snackar om att systemet klarar sända med 200 meters distans och det stämmer säkert - men har man husväggar etc som Wi-Fi signalen ska igenom så tror jag mer att ca 25-30m är mer realistiskt.

Men ett kanonsystem…och ljudbackup funktionen är sjukt bra!

Mina bästa rekommendationer.

EM
Bra köp
Ed Mann 03.08.2022
I min själ kommer jag alltid föredra kablar: du får väldigt mycket bättre ljud för en mycket billigare peng. Men ibland är det fruktansvärt enkelt att vara trådlös. Man kan jobba mycket snabbare, och vara flexiblare. Den här fungerar bra. Det lilla jag har använt den har det bara att slå igång och köra. Jag lyckades inte koppla in den i en iPhone, men jag hade inte rätt kablar så det var mitt fel. Till min vanliga kamera har det inte varit några problem.

Skulle man få problem finns det nog inte så mycket att göra åt saken, man har inte så mycket inställningar. Men som jag förstått det är dom väldigt driftsäkra. Och helt ärligt kostar dom inte så mycket, om det skulle vara lite problem någon gång ibland köper jag det. Hittills felfria, ljudet ok. Bra köp.

N
No no no, worst product ever if you own a Mac.
Naise 20.05.2021
Got product. Proceeded to load batteries in all parts to full. Downloaded software. Tried to connect (usb) to reciever. Does not work. Crap if you use a Mac, do not buy!
I've been working with computers since 1994, and this is the first thing I haven't been able to connect/working on a Mac.
Windows seems to work so, if you own a Mac, be prepared to buy a Windows computer just to get these things to work as you want them to. GO II are now on my crap pile of things that just doesn't work with everything else i use in my workflow.