Rockstand RS 20863B Guitarstand

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
Ganska nyttigt ställe
Studemaskolan 15.09.2016
Vi har 18 gitarrer i skolan (akustiska-klassiska) som vi använder 2 av de ställen till.
Ställen passar inte perfekt akustiska gitarrer (för djupa)... Så om man ställer max antal av dem på det blir det lite för "trångt" och lite jobbigt att dra ut instrumentet som, i sin tur, kan leda till att strängarna fastnar på "balken" eller en annan gitarr och går sönder. Lite opraktiskt... Men för elgitarrer funkar det jätte bra.
En annan nackdel är att stället inte är riktigt stabilt. När man måste flytta det till en annan plats går det inte som med ett litet skåp. Man måste avlasta gitarrerna för att kunna med lätthet flytta stället.
Man kan inte jämföra det stället med en "Fender Studio Guitar Stand Case Tweed" (<a class="article link" href="https://www.thomann.de/se/fender_studio_guitar_case_stand_tweed.htm">Fender Studio Guitar Stand Case Tweed</a>) till exempel men samtidigt det har större kapacitet och väger mycket mindre.
Samtidigt är det också fördel hos den varan. Eftersom den är väldigt lätt och hopfällbar då funkar det bra att ta den med till en gig t.ex.
Allt är tillverkat av bra material och det verkar att hålla ganska länge.
De skumgummin är absolut ofarliga för gitarrers fernissa/lack.
Rekommenderat i alla fall.

G
Greven 07.06.2021
Jag köpte denna när instrumenten tog för mycket plats här hemma.
Perfekt för elgitarrer och elbas. Funkar för akustiska gitarrer men det kan vara besvärligt att utnyttja platserna maximalt utan att de ska stå emot varandra.
Stabiliteten känns betryggande och gitarrerna står stadigt. Jag har haft detta ställ ett par år nu och en av pinnarna på den övre bommen har knäckts då de hålls fast av någon plastdetalj av mindre hög kvalitet.
Jag är ändå nöjd med köpet och med tanke på priset tycker jag man får vad man kan förvänta sig.

N
Very good guitarstand
Nillen 07.06.2021
Generally well-built guitarstand. Though it wouldn't suffer from being a bit more stable and made with better materials, it's absolutely a great buy for the price you are paying.

TM
Much improved from the last generation
Theo M 22.12.2017
The last generation of rockstands were flimsy and unstable. Now, it feels much more solid and I have no problems putting my guitars in it. It's still not perfect, and the quality could have been a little better, as could the thickness of the construction. But for the money, it's the best alternative I've found.

gör det den ska
Anonym 16.02.2017
Lagom stor och ser snygg ut, känns lite vinglit om man puttar eller trycker mot den men det ska man ju inte göra så om man låter den stå med ett knippe instrument så känns det stabilt, jag har 7 gitarrer, en bas och ett keyboard i min och det håller väl och ser bättre ut att ha dom samlade på ett ställe tillskillnad från att alla ligger utspridda.

Helt ok
Anonym 17.11.2016
Rockstand känns helt ok men något ranglig med enstaka gitarrer på, blir dock stadig när fler gitarrer adderas och tyngden gör att det stabiliseras, passar bra för det flesta modeller, har själv fått plats med ca 7 elgitarrer däribland semi hollow modeller utan problem. Rekommenderas.

Stabil och bra
Anonym 30.08.2016
Vi köpte den för att ha i repan och den funkar alldeles utmärkt till det den är till för.
Enkel att montera och ihopfällbar så att den blir portabel.
Det känns i materialet att den är billig, men instrumenten står stadigt och vi har aldrig haft några problem med stället.

Rekommenderas varmt.

Bra produkt för priset
Anonym 04.10.2016
Ett mycket bra ställ för hemmet. Rymmer 9 elgitarrer/basar på relativt lite yta. Instrumenten står stadig. Är vikbart men jag skulle inte ta med det ut på vägarna, den hanteringen är det inte byggt för att hålla, men jag kan varmt rekommendera det för hemma-/studiobruk.

PN
Perfekt att ta med på gig.
Per N. 30.12.2015
Stabil och enkel att fälla ihop. Bytte denna mot ett lika dant för 10 gitarrer när jag växte ur detta ( lätt att det blir många) och började då ta med detta på gig. Rekommenderas både på scen och hemma.

O
Billigt och bra ställ
OB3ple 10.06.2021
Jättebra om du har många instrument. Hantverket lite made in China! Men bra och prisvärt.