Kundcenter-inloggning

4.8 /5
  • ljud
  • hantverkskvalitet
25.09.2016
Virvelskinnet nummer ett för mig - och uppenbarligen för många. Fungerar förträffligt till de flesta musik- och spelstilar. Bra attack, fin ton och ett klart, öppet sound.

Är man ute efter något mer dämpat sound finns det förstås andra mer lämpade skinn. Men som standardtips för de flesta sorters virveltrummor - i olika pitch - är Ambassador alltid ett bra val.

Oönskade övertoner dämpas enkelt bort med en liten moongel, eller tejpbit. Men styrkan ligger främst i att skinnet just inte dämpar bort fina frekvenserna från början.

Hyfsad hållbarhet. Ytan är dessutom väl anpassad för vispar, om du vill använda det i jazzsammanhang
Rapportera betyg

Uppfattar du det som att denna recension använder felaktiga fakta eller som stötande av någon anledning?

hantverkskvalitet
Klassiker med bra ljud, men coatingen kunde vara bättre
09.02.2015
Detta är ju såklart en klassiker, kanske främst för virveltrumma (åtminstone är det till virvel jag använder dessa). Låter bra, ganska öppen klang, men det är ju lättare att dämpa klang än tvärtom.

I jämförelse med Aquarianskinn upplever jag att coatingen nöts bort mycket snabbare. Det får man väl säga är ett minus. Kan man få ett sådant för samma pris skulle jag hellre välja det, annars funkar dessa såklart mycket bra.

Grymt!
lasseee, 04.12.2019
Detta är grymt och är mitt to go skinn för virveln, inget att klaga på.
bara att köpa.

hantverkskvalitet
Oh come on, you knew this was coming
Jahenios, 12.08.2018
This is just a great snare skin. Period. It's inexpensive, it can take a beating and it sounds great. What more do you want from it?

Good skin
2484, 21.01.2017
Actually bought this for my drummer as a gift. Ha was pleased and said this is actually what he normally bought. So all in all, pleased drummer, good skin.

Yes!
Stefan7007, 31.08.2015
Har under en del år använt andra fabrikat än Remo, förstår inte riktigt varför. Det låter bättre med mindre övertoner. Varmare och fylligare blir det också. Tänker byta ut skinnen på de andra trummorna jag använder dessutom.

Varmt och fylligt virvelljud
16.12.2016
Remo Ambassador är enligt min smak det bästa man kan sätta på virveln. Fylligt, varmt och ändå distinkt. Världsklass.

Bra, men inte bäst.
15.01.2017
Bra ljud och ett bra skinn överlag. Tyvärr inte bästa coatingen på marknaden, tenderar att ta stryk och tappa sin ytbehandling snabbare än motsvarande skinn av andra tillverkare i samma klass.

Mycket bra
15.03.2016
Ett klassiskt virvel skin som är riktigt bra

hantverkskvalitet
Bra skinn utan överraskningar!
Anders2094, 25.01.2014
Vad ska man säga om dessa? Bra passform, bra kvalitet, pålitligt, inga överraskningar. Bra pålitliga skinn som även låter som dom ska. Priset är bra det också. Remo krånglar inte enligt mig i alla fall!

Bra skinn
JohanHe, 30.04.2017
Låter toppen på en gammal Wesper-virvel. Inga konsigheter!

Klassiskt skinn
Jonas132, 17.11.2013
Skinnet jag alltid återvänder till. Kanske inte den bästa kvaliten på ytan upplever jag som spela mycket med vispar. Slits lite snabbare än vissa andra modeller men samtidigt har det ett sådant klassiskt sound som inga andra skinn slår på virveltrumman.

Klassiker
01.09.2016
Hamnar som regel tillbaka till detta skinn. Volym, känslighet och sen kan man köra gaffa efter behov...

Swing it!, 13.01.2019
Bra jazzsound, Coatingen släpper efter ett tag.

Remo 14" Ambassador Coated

159 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
Tillgänglig
Tillgänglig

Denna artikel finns i lager och kan skickas ut omgående.

Information om leveransen

Leverans beräknas mellan Tisdag, 28.09. och Onsdag, 29.09.

Din kontaktperson
Tel +49-9546-9223-40