Pirastro Obligato Cello A

1

Cello String

  • Obligato series
  • A string
Tillgänglig sedan Mars 2008
Artikelnummer 202519
försäljningsenhet 1 Styck
Series / Brand Obligato
length 4/4
ball-end Yes
loop-end No
core-material Steel
535 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
i lager
i lager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående.

Information om leveransen
Beräknat utskeppningsdatum till Onsdag, 20.03.
1

1 Kundbetyg

4 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
z
Viel Wärme, mehr Volumen
zakkz 23.10.2009
Hey, Jahrelang hatte ich auf Empfehlung meines damaligen Cellolehrers "Jargar Strings" Blue (Medium) auf allen vier Saiten aufgezogen. Um mal etwas neues zu probieren was dem Klang meines Cellos (kein Neuinstrument) noch mehr Volumen und Wärme geben könnte, probierte ich die Pirastro Obligato. Mir wurde nicht zuviel versprochen.Nach kurzer Gewöhnungszeit war ich wirklich begeistert, da diese Saiten mein Spiel viel nuancenreicher wiedergaben.

Vor allem wirkten sich diese Phänomene auf der A-Saite aus, die wie bekannt, oft gerne zu einer Art "plärren" neigt. Auch dies legte sich gerade zu vollkommen. Auch der Preis ist auf jedenfall gerechtfertigt und man sollte diese Saiten auf jedenfall mal ausprobieren, falls man "seinen" Sound noch nicht gefunden hat.
ljud
hantverkskvalitet
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension