Philipp Hammig 650/2 Piccolo Flute

1

Piccolo

  • Smooth headjoint
  • Body and headjoint made of grenadilla wood (Dalbergia melanoxylon)
  • E mechanism
  • Silver-plated nickel silver key system
  • Accessories and case included
Tillgänglig sedan Maj 2006
Artikelnummer 184180
försäljningsenhet 1 Styck
Head Joint (Material) Wood
Body Wood
Mechanics (Material) Nickel Silver, Silvered
E Mechanics Yes
Incl. Case Yes
46 490 kr
Gratis frakt inklusive moms
Tillgänglig om några månader
Tillgänglig om några månader

Denna produkt skickas så snart vi fått in den på lager. Vi kan för tillfället tyvärr inte ange mer exakt leveransdatum.

Information om leveransen
1

1 Kundbetyg

2 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

respons

funktioner

ljud

hantverkskvalitet

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
P
Piccolo
Picc 09.05.2010
Der erste Eindruck der Piccolo war schlecht. Vom Aussehen her als wäre die Piccolo schon 10 Jahre im Einsatz. (Meine eigene Yamaha sieht noch nicht so benutzt aus). Naja. Dann habe ich sie mal ausprobiert. Vom Anspielen her viel leichter als meine Yamaha 62 M. Gerade die hohen Töne kommen schön klar und sauber. Also schon mal ein Pluspunkt. Dann habe ich allerdings mein Stimmgerät rausgeholt und ich war geschockt.

Die Töne stimmten überhaupt nicht. Ich habe dann versucht den Kopf etwas rauszuziehen und auch vom Ansatz her mal ausprobiert obs nicht besser wird. Aber keinen Chance! Viele, viele Minuspunkte! Habe sie dann gleich zurück geschickt.

Fazit: Wer eine Piccolo möchte für Soloauftritte und mit niemand anderem zusammenspielt und somit nicht auf Stimmung achten muss, und auch nicht aufs Aussehen achtet eine gute Piccolo.
Vereinstauglich auf keinen Fall!

PS: Das Bild stimmt überhaupt nicht! Auf dem Bild ist eine Mundlochplatte zu sehn, geliefert wird sie aber mit glattem Kopf!
respons
ljud
hantverkskvalitet
funktioner
3
6
Anmäl recension

Anmäl recension