MOTU 8 Pre USB

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
KN
Ett bra ljudkort med expansionsmöjligheter!
Kristoffer N. 11.02.2014
Jag är mycket nöjd med mitt Motu 8 pre USB, jag har sedan länge, 2007 har ett
Motu 8 pre, med firewire. Jag använder 8 pre USB som komplettering till firewire samt som expansionskort. Mycket nöjd, enkelt att koppla ihop 8 pre´arna genom ADAT! Funkar direkt och som en smäck!
Ett ordentligt schassi och låter även kanon!

And okey device even though it is lacking some features.
Anonym 22.02.2017
A solid interface that has been in my possession for about 4 years. I have used the 8Pre as a tool for recording small projects in my little home studio.

Pros:
- 8 good sounding pre-amps.
- The ability to send out phantom power through all the 8 analog inputs individually.
- The combi-inputs that allows you to plug in XLR, TRS and TS in the same inputs.
- The interface is easy to handle.

Cons:
- The 8Pre only have 2 analog outputs (L-R) + a phones output. This didn't bother me when i first bought this devices but now it bothers me very much since i now have obtained a 18 channel analog mixer from the 70's and some outboard gear that i am going to integrate into my system. Had this device had at least 2,4 or possibly 8 more analog outputs it would be much more flexible but now you have to have a D/A converter in order to effectively send out any signals apart from the main outs.
- Can not be expanded beyond 16 in/8 out + main out.
- I have had enormous problems with the software when running 48kHz... 44,1kHz works better.

Äntligen, efter den tredje
Anonym 26.09.2016
Har fått skicka tillbaka produkter två gånger och fått nya tills nu den sista som jag har fungerar korrekt. Första hade kosmetiska skador, den andra vägrade känna av dator.
Kopplat upp hela trumstudion till den och den svarar kanonbra mot Mac. Stadig konstruktion och välbyggd i övrigt.

Pj
Bara ADAT lightpipe, ingen TOSLINK!
Producerar jazz och klassisk musik 22.04.2016
MOTU 8pre är ett kapabelt ljudkort med åtta hyfsade mikrofonförförstärkare, och MOTU brukar vara bra på att göra drivrutiner för sina hårdvaruprodukter. Stabilt och bra.

Men till skillnad från t.ex. MOTU 828 MkII, Mk3 och X, har detta ljudkort endast ADAT Lightpipe i sin optiska ljudingång och utgång. Med andra ord går det inte att koppla S/PDIF eller TOSLINK i ljudkortet.

En annan grej den inte har är LINE IN, utan endast INSTRUMENT IN, och inga direkta LINE OUT heller utom huvudutgångarna MAIN OUT, så outboard gear som reverb är omöjliga att koppla in för no-latency medan man spelar in.

Men om man endast ska använda denna för "torr" inspelning av upp till 8 mikrofoner eller gitarr/elbas, eller som konverterare direkt till digitala ADAT utgångar, är den utmärkt. Glöm alla mera avancerade mixerfunktioner. I det fallet får man leta annanstans. Och för nästan 700 euro är dessa brister som gör att priset blir ganska högt för de få funktioner den har.