Kundcenter-inloggning

• stabilitet
  • hantverkskvalitet
Bra prisvärd hållare.
06.03.2017
Om man vill ha en hållare på golvet, varifrån man lätt kan ta gitarren, så är detta en bra och prisvärd produkt.
Gitarren kan lätt sättas på och tas ur hållaren. Vid påsättningen är det inte så väldigt noga att gitarren kommer på absolut vertikalt. Den greppas även om den kommer lite snett. Åtminstone för min gitarr, halvakustisk HB-35 Vintage med ganska tunn kropp. De krokformade hållarna är gummibelagda, vilket gör att gitarrkroppen inte glider. Men det är klart att ju bredare det är mellan krokarna, ju stadigare hålls gitarren på plats, men då blir ju hållaren både otympligare och dyrare. Krokarnas ytor gör att gitarren inte glider. Jag tycker man har gjort en bra kompromiss mellan storlek, pris och stabilitet

Hållaren står stadigt på golvet med 4 gummifötter.
Den kan lätt fällas ihop.

Men som för alla hållare på golvet, så måste man tänka på att placera den, så att man inte av misstag slår emot den på något sätt.

Jag anser att gitarren står tillräckligt stabilt på en hållare, som är smidig och har ett lågt pris.
Rapportera betyg

Uppfattar du det som att denna recension använder felaktiga fakta eller som stötande av någon anledning?

For the price it's good
load "cube",8, 29.03.2021
Mine was a bit wobbly, but when I place a guitar in it, it stabilises by the weight of the guitar.

You could probably bend the legs a bit to make it not wobbly or in time it may just work it self out with the weight of the guitar.

But consider the price I can't really complain

Pros
+Price

Cons
-Wobbly

Jorsi74, 11.06.2020
En produkt med bra kvalitet, instrumentet står stadigt. Det enda jag saknar är en hållar för hals och huvud, men det visste jag ju när jag beställde. Ett bra ställ för en billig peng.

Helt ok
MSSWED, 16.03.2019
Bra pris för en bra produkt.Tillräckligt stadig för enkel användning. Fungerar bra i replokal eller hemma.

Bra billigt alternativ.
13.03.2017
Ett bra stativ för den som har en budget, visst finns det bättre varianter men då ökar priset. Skall du bara ha det hemma eller i replokalen där det inte slits så mycket så är det här stället för dig.

Liten och stabil
05.01.2017
Inget vidare speciellt, den är liten och smidig och håller min bas stadigt. Så där är väl inget utmärkande med den utan gör det man förväntar sig och inte mer. Värd pengarna och rekommenderas.

Good
JaGad, 15.11.2020
Cheap, stable and no need for a more expensive guitar stand.

25.01.2016
Great. Stable and will keep your instrument in place. Since the angle of the instrument is quite large, it will occupy a little more space than others I've used.

stabilitet
Med tanke på priset står den stadigt
Moore, 18.05.2018
Det märks att det är en billig produkt när man tar i den. Men när den väl står på golvet sitter gitarren mycket bekvämt. Jag har använt den i ett par månader nu och den har aldrig varit nära att välta, så den gör jobbet utan problem. Den är väldigt lätt, vilket är bra om man ska ta med den, men mindre bra när man lyfter ur gitarren. Då har den en tendens att följa med om gitarrbandet har fastnat. Det är dock ett mindre problem och med tanke på priset känns det nästan löjligt att klaga på en så liten sak.

06.05.2015
Detta gitarrställ har bra passform för min Epiphone Les Paul. Tycker det helt klart är värt priset, men hade kunnat få vara lite stadigare speciellt om man ska ha lite tyngre elgitarrer på stället.

Stadigt och lätt
05.12.2016
Vi köpte stället för att i första hand användas hemma, men också för att det verkade smidigt att ta med vid behov.
Stället är lätt att fälla ihop och ta med. Gitarren står stadigt, men det finns ingen fastsättning. Detta gör att det är snabbt och enkelt att ta upp gitarren, och att ställa ifrån sig den, men teoretiskt sett skulle den kunna välta ur stället om den blir tillknuffad. Har man små barn eller hundar kanske en vägghängd modell passar bättre, men för oss fungerar denna bra.

stabilitet
Gör sitt jobb trots en liten defekt
06.08.2016
Jag blev lite förvånad när jag upptäckte en liten defekt direkt när jag öppnade mitt paket från Thomann, sådant brukar ju aldrig hända. Den vänstra pinnen som håller upp gitarren var nämligen lite böjd i änden. Som tur nog förhindrar det inte stället att ta hand om min Telecaster det minsta lilla, så därför har jag inte lämnat tillbaka den. Annars har jag förtroende för att Thomann skulle ersätta mig med ett nytt ställ men jag kände inte att det var värt besväret.

Stället gör sitt jobb med andra ord och när det gäller ett gitarrställ så behöver jag inte bry mig om mer än det.
Förutom priset då som är riktigt bra, lägger hellre pengar på annat :)

stabilitet
Stabil konstruktion, gör vad den ska.
Johan628, 09.09.2013
Ett gitarrställ som gör precis det den skall. Varken mer eller mindre. Mycket bättre kvalitet än jag förväntat mig till det priset. Stället har skyddande gummidetaljer som inte klibbar eller fastnar. Har andra ställ hemma som kostat det dubbla som inte alls är lika bra.

Dudligt stativ
21.04.2016
Jag har köpt en stor del såna här stativ i mina dagar, både för användning hemma, i replokal och ute på vägarna.
Stabiliteten är okej, kvalitén är okej, dock är det en hel del gitarrer som absolut inte passar i stativet. Akustisk gitarr går helt bort. Väldigt märkligt då den rubriceras som "Robust acoustic guitar stand". Stativet är lite svårt att fälla ihop, och metallen emellan benen kan lätt böjas och gå sönder.
I övrigt så rekommenderas dessa stativ för priset.
Köp ett par stycken och byt när de går sönder, de kostar ju ändå så lite så man kan köpa på sig ett par stycken. ;)

stabilitet
Funktionell om än lite vekt
Hagström, 28.08.2018
Bra funktion, bra pris men lätt att välta och det känns lite vekt i konstruktionen - men funkar.

Mkt för pengarna
Mememe, 18.01.2014
Har haft det ett par år nu. Gillar att det går och ställa bredden på den, så sidmatade guror också kan funka utan att skada telepluggen. Dock börjar skumgummi på den bli lite sliten nu med tiden.

Robust ställ för elgitarr
fille123, 10.09.2017
Precis som beskrivningen av produkten, så är det här ett väldigt robust ställ för elgitarr. Jag använder stället mest i studiomiljö, och har således inte flyttat på det och slitit på det så väldigt mycket. Det står stabilt och vinglar ingenting, så det är väl precis vad man kan önska sig av ett gitarrställ.

Prisvärt ställ
t bone, 07.11.2014
Med tanke på priset hade jag inte höga förväntningar, men det visade sig vara ett robust och stabilt ställ. Lätt att fälla ihop och ta med sig dessutom väger det knappast något.
På minus sidan var att i förpackningen låg en varningslapp om att mjukgjöringsmedel i gummifötterna kan missfärga ditt parkettgolv om den står för länge på samma ställe. I vilket fall för det priset är det dock oslagbart

Kvalitet för priset
Oskii, 10.06.2017
Har inget negativt och säga om det är stället. Det gör det den ska för en billig peng. Går inte att förvänta sig så mycket mer, men förvånansvärt bra kvalité för priset känns det som.

Great for the price.
TitusEntertainment, 03.03.2020
It's a simple stand for simple money. It's very easy to set it up and it's trustworthy.

Bra ställ!
Classe, 23.05.2017
Stabilt och bra ställ, väldigt billigt dessutom. Min bas står stadigt.

Bra till mindre gitarr
24.11.2016
Bra ställ för mindre gitarr. Förvarar en 3/4 på den.
Har testat med fullstor men det kändes lite vanskligt.

Gör jobbet
20.03.2015
Ett litet och relativt gediget stativ. Gör sitt jobb helt enkelt!
Nackdelar på mitt stativ är att tassarna som sitter på ena sidan sitter lite löst men eftersom jag sällan flyttar runt det är det inget som stör och därför får det ändå ett bra betyg!

Mycket stabila
03.10.2015
Dom här stöden är väldigt stadiga och robusta.
Den enda nackdelen är att gitarren är rätt mycket tillbakalutad så det totala footprintet av gitarren blir relativt stort, så har man många gitarrer och lite plats så kanske det inte är det optimala stödet.
Annars så rekommenderas det varmt.

stabilt
Sven6143, 14.01.2014
Inte den dyraste konstruktionen men efter att ha haft den ett bra tag så är jag ändå helt nöjd med den, lätt att sätta upp, gitarrena står stabilt, mjuka kontakter för gitarrerna och plastfötter som inte repar golvet.

82 kr
inklusive moms, 99 kr frakt tillkommer
Tillgänglig
Tillgänglig

Denna artikel finns i lager och kan skickas ut omgående.

Information om leveransen

Leverans beräknas mellan Onsdag, 22.09. och Torsdag, 23.09.

Din kontaktperson
Tel +49-9546-9223-20