Millenium BS-2211B MKII Set

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 25.04.
Gungar väldigt
Anonym 02.11.2016
Köpte dessa tillsammans med mina Opera 915dx högtalare som är inom gränsen för hur mycket stativen får belastas. Dessvärre så gungar det en hel del när högtalarna är på plats, en liten putt eller vindpust så börjar det att svaja. Basen på stativet är väldigt stabilt, det som ger vika är det otroligt tunna aluminiumrör som går att höja och sänka. Jag vågar inte ha den på högsta läget då jag svajandet oroar mig. Har du lättare högtalare, jag rekommenderar halva maxvikten så fungerar felfritt.

LD
Ok stands
Leo Dixon 05.04.2022
A bit flimsy and weak. Wouldn’t put anything heavier on them.

Funkar fint i replokalen
Simon3697 03.01.2019
Som stativ som står på en och samma plats för det mesta passar dessa finfint, men ska man ha pålitliga grejer att släpa runt på turné så krävs bättre grejer.

N
Lätta på gott och ont.
Nygren 20.12.2017
Lätta och smidiga stativ. Stativet ska klara högtalare på 30 kg men jag skulle nog inte vilja lassa på mer än 20. Kör själv med DXR8 som väger cirka 14 kg och det funkar bra. Profilerna är tunna så man bör nog vara försiktig när man drar åt skruvarna.

Högtalarställ för små högtalare
Anders3466 07.09.2014
Köpte dessa ställ nyss och de var väldigt billiga. Nu får man ju vad man betalar för så de känns lite klena och svajiga. OK för monitorer men häng inte upp några stora tunga aktiva 15" högtalare.