Kühnl & Hoyer Revision Bb-Trumpet

1

Bb Trumpet

  • ML Bore
  • Brass reversed mouth pipe
  • Brass bell
  • Brass tuning crook
  • Leaves a lot of creative freedom
  • Good and precise response in high registers
  • Gold lacquer finish
  • Incl. light case
Tillgänglig sedan December 2014
Artikelnummer 355022
försäljningsenhet 1 Styck
Bore Size Medium Large
Bell Material Brass
Valve Material Stainless Steel
Leadpipe Material Gold Brass
Finish Gold Lacquered
One Piece Design No
Incl. Mouthpiece Yes
Incl. Case / Gigbag Yes
29 090 kr
Gratis frakt inklusive moms
på förfrågan
på förfrågan

Vår leverantör har ännu inte gett oss ett leveransdatum. Vänligen kontakta oss för mer information eller för att se om vi har ett lämpligt alternativ.

Information om leveransen
1

1 Kundbetyg

5 / 5

Du måste vara inloggad för att kunna betygsätta en produkt.

Obs! För att undvika att betygsättningen är byggt på rykten eller smygreklam kan bara kunder som har köpt produkten från oss sätta sitt betyg.

Efter inloggningen i kundcentret kan du se vilka produkter som kan betygsättas.

respons

funktioner

ljud

hantverkskvalitet

1 Recension

google translate de
Tyvärr uppstod ett fel. försök igen senare.
S
Nicht zu hart, nicht zu weich
STrumpet 12.01.2019
Ich habe eine Trompete gesucht, die ich zum Einem für Kirchenmusik brauche und zum Anderen für Märsche sowie zum Beispiel für den "Großer Zapfenstreich". Gerade für diese Anwendungszwecke ist sie ideal.

Der Klang und die Ansprache ist top, das muss natürlich aber jeder Musiker für sich entscheiden (immer am Besten selber testen).

Die Verarbeitung ist gut. Allerdings hatte ich am Anfang ein paar Probleme mit den Ventilen. Sie hangen des öfteren direkt am Anfang nach den ersten Nutzungen, obwohl sie ja eigentlich von Werk aus geölt sein sollten. Nach ordentlichem Durchputzen/Ölen ging es dann wieder

Ein Wort noch zu dem mitgeliefertem Öl: Dieses Öl hat einen schlimmen, ätzenden Geruch! Ich konnte es nicht nehmen weil ich beim Spielen immer diesen Ätzenden Geschmack im Mund hatte.
respons
ljud
hantverkskvalitet
funktioner
0
0
Anmäl recension

Anmäl recension