Harley Benton HBMA-50 Mandoline VS

Leverans beräknas mellan Fredag, 26.04. och Måndag, 29.04.
Intonering...
Anonym 27.02.2014
Intoneringen var helt fel och första bandet är helt oanvändbart även efter interneringen är justerad. Sjukt snygg och låter bra på resten av banden dock.

T
Good value
Thumb 16.11.2021
If you wan't to try how a mandolin plays and sound this is a good option. I wouldn't say it's sound is great and it doesn't approach a all solid carved-top mandolin, but it sounds ok. Playability is good and the mandolin the build quality is good. Mine hasn't shown any signs of poor craftmanship over time and the neck is straight and true.

P
prisvärd!
Pahlman 11.07.2015
väldigt prisvärd mandolin! kostar nästan ingenting är en perfekt nybörjar-mandolin. Min kom i paketet smutsig och inte jätte bra lackad, men lät bra. jag flyttade på och sänkte "stränghållaren" (vet ej riktiga ordet) lite efter mina egna önskemål och putsade upp mandolinen lite, nu låter den fantastiskt och ser völdigt bra ut på väggen! jag löste på en hemsida att en bra inställd billig mandolin kan låta böttre än en svindyr som är dåligt inställd, jag trodde inte på det först, men nu förstår jag verkligen vad man menade. jag kan knappt vänta tills jag bytt från originalsträngarna till mina Gibson strängar. Helt enkelt en otroligt prisvärd mandolin som jag skulle rekomendera till alla nybörjare. det bästa är att om man även äger en dyrare mandolin så kan man använda denna som resemandolin.

Z
Är nöjd om man ser till priset
Zokki 24.11.2017
Helt okej mandolin. Tyvärr var sadeln lite för hög och behöver justeras. Om du kan göra jobbet själv så är det mycket mandolin för pengarna.
Finishen är okej då det finns några blemmor i lacken men vad kan man förvänta sig av en såpass billig mandolin.

Helt klart värd pengarna! Otroligt bra när man ser till priset, byter man strängar och ställer in den efter sina önskemål får man en bra mandolin.

Ok för nybörjare!
Anonym 16.03.2016
Köpte denna för cirka 3 år sedan och den håller med än idag. Funkar bra för nybörjare.
Ljudet är dock ganska plastigt men det duger för hemmabruk.

För priset är det nog ändå bland de bättre.

Anonym 06.07.2016
Funkar väl helt okej att spela cowboy ackord på, vill spela mer avancerade grejer så skulle jag föreslå att köpa en bättre. Håller stämningen väldigt dåligt

K
Nöjd!
KristianS 25.02.2015
För mig som mest spelar gitarr och bas och behövde en mindre grej att kompa mig själv på för en svensexa/bröllop var detta perfekt! Billig peng, bra intonation, lättspelad direkt från lådan, och ser väldigt trevlig ut på väggen där den nu hänger för det mesta...