Harley Benton Flight Case Wood Bass

Beräknat utskeppningsdatum till Torsdag, 28.03.
D
Tålig.
Daniel4112 22.05.2014
Jag har använt denna som gitarrcase. Jag spelar på Jackson Kelly och Ibanez DT modeller, så en vanlig gitarrcase är för liten. Efter lite modifikationer med inredningen så får jag plats med hela riggen. (Gitarr, axelband, kablar, 6 pedaler, ISP Stealth slutsteg, verktyg och adaptrar).

Den har klarat 5 turnéer till England (10 flygningar), och klarar säkert några till.
Om och när den går sönder så köper jag en ny likadan.

Det är ett bra skydd till ett väldigt bra pris!

JT
Rejält!
Jörgen T. 27.01.2014
Det här caset både väger och skyddar. Lite väl tungt i mitt tycke och lämpar sig bättre på turné än på väg till replokalen. Jag har bara flugit med det två gånger men det har inte varit en skråma på varken case eller bas. Passar Rickenbacker 4001 perfekt. Jag har ägt det i över 5 år och det är en keeper, man känner sig helt trygg när bilen är fullpackad med trummor, toppar och annat löst skit, basen är säker hur som. Ett flight case bärs ju oftast inte många meter och man står ut med vikten eftersom handtaget är kanon.

Prisvärd
Anonym 01.09.2015
Håller för kärnvapenkrig. Mångsidigt design som gör att dom flesta basar passar.
Bra med utrymme runt om för axelband, kablage, trådlösa system mm.
Har själv kört runt hela Europa flera instrumenten i HB-flightcase utan att behöva ta hänsyn till att 810an måste in i bussen innan instrumenten.
Hyfsat tunga även när dom är tomma. Maxlasts rekommendationen är bara en rekommendation, det är inga problem att knöla caset fullt med hela backlinen om utrymmet tillåter.
Checkade utan problem in caset med 30kg utrustning när vi flög till Shanghai.
Har nu uppgraderat ena kanten med Adam Hall 37500 S Corner Castor för att slippa bära åbäket nästa gång det kommer upp i den viktklassen.