Tillgänglig om några månader
Tillgänglig om några månader

Denna artikel är slutsåld och har beställts från leverantören. Tyvärr kan vår leverantör för närvarande inte garantera leverans under de kommande tre månaderna. Vi rekommenderar därför att du letar efter någon alternativ produkt i vår butik.

T
Bästa rockmicken!
Thomas40 09.01.2014
Jag har testat denna mick i min Gibson Les Paul Classic. Just den modellen såldes märkligt nog med en av de hetaste (högst output) av alla Gibson Mickar, Gibson 500T.
Jag har tidigare testat lite andra humbuckers som Seymor Duncan JB, EMG 81,85,60 osv. Jag testade micken med min ENGL SAVAGE och är i grunden ute efter ett bra hårdrocksljud.
Det rena ljudet var helt klart bra och det distade ljudet var ändå bättre. Det är en mick som låter alla strängarna höras, de sepereras och det blir intebara en stor massa av ljud, utan det hörs vilka toner man tar i ett ackord. Det är ganska hög output men inte så hög att det inte går att balansera sitt spel och spela dynamiskt.
Helt klart en bra rockmick!